۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84270606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشایر تا قبل از ۲۵ اردیبهشت به کوهرنگ کوچ نکنند

۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶
کد خبر: 84270606
عشایر تا قبل از ۲۵ اردیبهشت به کوهرنگ کوچ نکنند

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ گفت: زمان قانونی ورود عشایر به شهرستان کوهرنگ ۲۵ اردیبهشت است و قبل از آن هیچگونه خدماتی به آنها ارائه نمی‌شود.

مرتضی زمانپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا نسبت به کوچ زودهنگام عشایر به این شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود: از آنجا که با کاهش بارندگی‌ها در استان خوزستان و مناسب نبودن مراتع، احتمال ورود زودهنگام عشایر به شهرستان کوهرنگ وجود دارد از همین رو جلسه اضطراری برگزار شد تا بتوان با ارائه راهکارهایی از کوچ زودهنگام جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بر اساس این جلسه مقرر شد تا گروه‌هایی از منابع طبیعی و امور عشایر به صورت حضوری و میدانی در میان عشایر در استان خوزستان حاضر شوند و نسبت به کوچ به موقع اطلاع‌رسانی کنند.

فرماندار کوهرنگ همچنین از آمادگی گروه‌های هلال احمر، مرکز بهداشت و دامپزشکی برای استقرار در مسیر کوچ عشایر خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا به ویژه نوع جهش‌یافته آن سبب شده است تا کوچ عشایر با تدابیر بهداشتی ویژه‌ای همراه شود.

زمانپور، طول ایلراه‌های عشایری شهرستان کوهرنگ را ۵۲۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این ایلراه‌ها تا ۲۵ اردیبهشت بسته است و از سوی دیگر تردد از طریق جاده‌های مواصلاتی نیز برای عشایر ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ارزاق مورد نیاز عشایر نیز قبل از ۲۵ اردیبهشت در شهرستان توزیع نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری ۱۱۵ هزار نفر است که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۴۲۵ نفر برون کوچ هستند که از این تعداد ۶۴ درصد در شهرستان کوهرنگ استقرار دارند.

مرکز شهرستان کوهرنگ از مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha