۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84270320
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 واکسیناسیون کرونا در آفریقا در مدار سرعت به رغم محرومیت ها

تهران- ایرنا- سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که قاره آفریقا به رغم دریافت با تاخیر و تعداد محدودی از واکسن کرونا، تاکنون موفق به تزریق هفت میلیون دوز این واکسن شده است؛ امری که حاکی از عزم و اراده رهبران و مردم این قاره برای مبارزه با بحران همه گیری کووید-۱۹ دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، تارنمای رسمی سازمان ملل در گزارشی نوشت: بسیاری از کشورهای آفریقایی پس از ماه ها انتظار برای واکسن کرونا، سرانجام کارزارهای واکسیناسیون خود را با اولویت گروه های پرخطر کلید زدند.

 دکتر موتی، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا گفت: به رغم این که آفریقا واکسن های کرونا را با تاخیر و به مقدار محدود دریافت کرده اما در مدت زمان کوتاهی موفق به واکسیناسیون شمار زیادی از افراد شده است.

وی دلیل این امر را تجربه های پیشین آفریقا در کارزارهای گسترده واکسیناسیون و عزم و اراده رهبران و مردم این قاره برای مهار موثر کووید-۱۹ دانست.

در ادامه این گزارش آمده است که کشورهای آفریقایی از طریق سازوکار متحد کواکس و توافق های دو جانبه و همچنین کمک های اعطا شده از سوی دیگر کشورها به واکسن های کرونا دسترسی پیدا کرده اند.

 در مجموع، ۳۸ کشور آفریقایی بیش از ۲۵ میلیون دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و ۳۰ کشور نیز اقدامات واکسیناسیون خود را آغاز کرده اند.

به نوشته این تارنمای خبری، در غنا بیش از ۴۲۰ هزار دوز واکسن کرونا طی دو هفته به افراد تزریق شده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، غنا در ۹ روز اول کارزار واکسیناسیون کرونا، نزدیک به ۹۰ درصد کارکنان بهداشتی را واکسینه کرده است.

همچنین در مراکش، بیش از ۵.۶ میلیون دوز واکسن کرونا در هفت هفته گذشته تزریق شده است، همچنین در آنگولا، بیش از ۴۹ هزار نفر در هفته گذشته از جمله بیش از ۲۸ هزار نفر از کادر درمان واکسینه شده اند.

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا افزود: مرحله اولیه تزریق واکسن کرونا در برخی از کشورهای آفریقایی، جمعیت بسیار زیادی را در مقایسه با کشورهایی که بسیار زودتر به واکسن دسترسی پیدا کرده اند، تحت پوشش قرار داده است.

نیاز فوری به دوزهای اضافی واکسن کرونا در آفریقا

در ادامه این گزارش آمده است که به منظور حصول اطمینان از تأثیر حداکثری واکسیناسیون، نخستین دوزهای واکسن کرونا صرفا به گروه های اولویت دار از جمله کادر درمان، سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای تزریق می شود.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حتی اگر روند واکسیناسیون به خوبی پیش رود، نیاز فوری به دوزهای اضافی در آفریقا وجود دارد.

طبق اعلام این سازمان بین المللی، به زودی ذخایر واکسن کرونا در غنا، رواندا و دیگر کشورهای آفریقایی به اتمام خواهد رسید.

سازماندهی کارزارهای واکسیناسیون کرونا در آفریقا در حالی است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این قاره از ۴ میلیون نفر گذشته و بیش  از ۱۰۹ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha