خیران ابرکوه ۲۰ میلیارد ریال به بخش‌ درمان کمک کردند

یزد - ایرنا - مدیر بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ابرکوه گفت: خیران شهرستان برای تجهیز بیمارستان ۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف درمانی در چهار سال گذشته کمک کردند.

صادق ابوالحسنی عصر پنجشنبه در حاشیه تجلیل از برخی خیران حوزه سلامت شهرستان که با حضور جمعی از مسوولان محلی برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و قدردانی از مشارکت آنها، افزود: این مبلغ  از سوی ۱۰۰ نفر در قالب کمک‌ های نقدی و غیرنقدی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کمک‌های این افراد صرف خرید ۲ دستگاه دیالیز ، شوک قلب ، ماموگرافی ، رادیوگرافی و عکسبرداری از فک ، دستگاه سی. تی. اسکن و همچنین بهسازی بیمارستان شد.

این مسوول درمانی ابرکوه ادامه داد: هفت سال گذشته برای ارتقای شاخص‌های درمانی ، دولت ۲۲۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی به بیمارستان کمک کرد.

ابوالحسنی ادامه داد: این کمک‌ها صرف طرح‌های عمرانی، توسعه و تامین تجهیزات سرمایه‌ای بیمارستان شد و بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه آی . سی . یو بزرگسالان ( ICU)  با ظرفیت ۶ تخت تجهیز شد.

وی  با بیان اینکه هم اکنون عملیات ساخت بخش دیالیز آغاز شد و برای تکمیل آن ۱۵ میلیارد ریال نیاز است، تصریح کرد :  محمد تقی قوامی از خیران شهرستان تامین پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را تقبل کرد .

خیران نقش تاثیرگذاری در ارتقای سلامت جامعه دارند

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه هم در این آیین با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه و نقش آنها در دین اسلام، گفت: خیران نقش بسیار تاثیرگذاری در ارتقای سلامت جامعه دارند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: در راستای ارایه خدمات دولت در حوزه سلامت به مردم خیران هم بایستی با توجه به تمکن مالی خود بخش های مختلف جامعه که نیازمند کمک است،  یاری کنند .

امام جمعه ابرکوه با قدردانی از خیران در کمک و مشارکت در مبارزه با شیوع کرونا از اوایل اسفند ماه سال گذشته تاکنون، اظهارکرد: همچنان باید خیران در کمک رسانی به بخش درمان، مسوولان بیمارستان این شهرستان کمتر توسعه یافته استان یزد را یاری کنند.  

افزون بر۴۰۰ پزشک ، کادر بهداشتی و درمانی در واحدهای ستادی در ۲۶ مرکز شامل پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان ابرکوه فعالیت دارند.

هم اکنون ابرکوه ۱۵ پزشک متخصص و عمومی شامل جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی ، قلب‌ و عروق ، زنان و زایمان ، اطفال و رادیولوژی ، روانپزشک ، عفونی و پاتولوژی و طب اورژانس دارد.

شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان دولتی ، پنج مرکز خدمات جامع سلامت ، ۱۵ خانه بهداشت ، ۶ پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد که به مردم این شهرستان خدمات بهداشتی و درمان ارایه می کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha