۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84269468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۰ هزار ثبت سفارش کالا در گیلان انجام شد

۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۱
کد خبر: 84269468
افزون بر ۱۰ هزار ثبت سفارش کالا در گیلان انجام شد

رشت - ایرنا -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ۱۰ هزار و ۲۶۲ ثبت سفارش کالا طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: این استان از لحاظ تعداد ثبت سفارش رتبه نهم را در کشور داشته است.

فرهاد دلق پوش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین پاسخگویی به ثبت سفارش را پنج روز عنوان و اظهار کرد:طی یازده ماه گذشته انواع غلات (ذرت دامی، جو دامی)، حبوبات(نخود، عدس، ارزن) گوشت، کنجاله، سویا، روغن تخته، نراد،   کاغذ، مقوا، خمیر کاغذ، محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی، و قطعات آن از ترکیبات کالایی وارد شده به استان در سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: عمده واردات از گمرکات گیلان شامل کالاهای اساسی همچون غلات، نهاده های دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا خمیر و کاغذ است.

وی عنوان کرد : این اقلام از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد و ترخیص شده اند.

دلق پوش یاد آور شد: طبق قانون کالاهایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت  و سامانه جامع انبارها ثبت نشوند به عنوان کالای قاچاق شناسایی شده و مشمول جرایم کالای قاچاق می شوند.

 وی توصیه کرد: فعالان این بخش با توجه به جرائم سنگین عدم ثبت در سامانه ها  حتما ورود و خروچ کالا ها را در سامانه های یاد شده ثبت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با یادآوری  صادرات بیش از ۵۹۲ میلیون دلار طی ۱۱ ماه گذشته گفت: این میزان صادرات از نظر ریالی ۳۴ درصد و از نظر وزنی ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است؛ ضمن آنکه واردات میز طی ۱۱ ماه گذشته از نظر وزن ۲۸ درصد و از نظر ارزش ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha