۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84269362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد مبتلایان کرونا در کردستان از نوع ویروس جهش یافته  است

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در آخرین بررسی‌ها از کل نمونه‌های بیماران در یک روز کاری، مشخص شد که به صورت میانگین در استان حدود ۳۰ درصد بیماران با علائم کرونا، مبتلا به ویروس جهش یافته هستند.

ابراهیم قادری روز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی کردستان اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی روبه افزایش بوده و این ویروس به سمت غلبه بر ویروس معمولی پیش می‌رود و به عنوان ویروس اصلی عامل بیماری، نقش بازی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چند ماه از ظهور جهش جدید در ویروس کووید ۱۹ که به جهش انگلیسی معروف شد می‌گذرد، افزود: در نقاط مختلف جهان، کشور ما و به تبع در استان کردستان نیز این جهش مشاهده و موجب نگرانی شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این ویروس به سمت غلبه بر ویروس معمولی پیش می‌رود و به زودی به عنوان ویروس اصلی عامل بیماری نقش بازی خواهد کرد.

دکتر قادری تاکید کرد: با توجه به اینکه سرایت این ویروس بیشتر از ویروس معمولی است، افراد دارای علایم، با حساسیت بیشتری به دنبال انجام تست و درمان و همچنین جداسازی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

وی با اشاره به اینکه درمان این بیماران مشابه ویروس معمولی است، افزود: در صورت تشخیص سریع، می‌توان از پیشرفت بیماری به سمت بستری شدن پیشگیری کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا در استان اظهار داشت: روند شیوع کرونا در شهرهای سقز، بانه و دیواندره طوری است که امکان بروز موج شدید در آن وجود دارد.

دکتر  قادری تاکید کرد: شهروندان دید و بازدید عید را به وقت دیگری موکول کنند و جان افراد مسن فامیل را که یک سال تمام با رعایت پروتکل‌ها از کرونا دور مانده‌اند، به خطر نیاندازند.

وی اضافه کرد: تاکنون سه هزار و ۲۰۳ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند که شامل کادر بهداشت و درمان  و سالمندان و مربیان آسایش‌گاه های سالمندان هستند و  این امر نباید به عادی انگاری کرونا در جامعه نبدیل شود. 

ابراهیم زارعی معاون سیاسی، امینیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: رسانه‌ها و روابط عمومی ادارات خدمات دولت را بازگو کنند تا در بین مردم امید ایجاد شود.

در ادامه این نشست موضوع تهیه برنامه مستند سازی صدا و سیمای مرکز کردستان در خصوص اقدامات صورت گرفته در پزشکی قانونی، شرکت آب و فاضلاب ، هواشناسی و ثبت اسناد و املاک کردستان بررسی شد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه ۲۸ اسفند، ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شده اند. ۱۴۷ بیمار در حال حاضر در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که ۲۹ نفر آنها بدحال بوده و در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

از اسفند سال گذشته تاکنون کرونا در کردستان، یک هزار و ۹۴ قربانی داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha