۳۰ بقعه متبرکه امامزادگان خراسان رضوی میزبان مهمانان آرامش بهاری شدند

مشهد- ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در آستانه عید نوروز و آغاز سال نو ۳۰ بقعه متبرکه امامزادگان این استان با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و رفاهی در طرح ملی "آرامش بهاری" میزبان زائران و مجاوران نوروزی شدند.

حجت الاسلام محمد احمدزاده روز چهارشنبه در نشست خبری از آغاز طرح ملی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: در سالهای گذشته حدود ۱۰۰ بقعه متبرکه مجری طرح آرامش بهاری بودند اما امسال به دلیل شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی، ۳۰ بقعه مجری طرح آرامش بهاری با رعایت پرتکل های بهداشتی خواهند بود. 

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا اغلب فعالیتها در بقاع متبرکه خراسان رضوی معطوف به دو حوزه فرهنگی و خدماتی بود که عمده فعالیتهای فرهنگی به فضای مجازی سوق یافت و عمده فعالیتهای خدماتی به توزیع بسته های کمک معیشتی ختم شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ کانال در شبکه های اجتماعی با بیش از ۱۰۰ هزار عضو در حوزه فرهنگی بقاع متبرکه این استان فعال شدند که در آنها علاوه بر محتویات فرهنگی، مسابقات قرآنی نیز برگزار گردید.

وی با اشاره به ثبت موقوفات جدید در استان افزود: تاکنون هزار نیت وقف از خراسان رضوی در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده است که امسال ۱۸۱ وقف جدید در عرصه های مختلف مانند ایجاد اشتغال، علم و فناوری ثبت شده که ۲۵ درصد از وقف کل کشور را شامل می‌شود.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا شرایط سختی برای مردم بوجود آمد، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون علاوه بر تهیه و توزیع ۱۳ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۰۶ هزار و ۳۷۵ بسته کمک معیشتی به ارزش ۲۳ میلیارد تومان از محل موقوفات و کمکهای خیران تهیه و توزیع شد.

وی تهیه و توزیع حدود ۳۰۰ هزار عدد ماسک، راه اندازی و فعال‌سازی ۵۰ مرکز افق با هدف ماموریتهای اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه، اعزام مناسبتی هزار و ۶۱۹ نفر روحانی به بقاع متبرکه و مناطق محروم، برگزاری بیش از ۵۰ دوره سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه، راه اندازی ستاد هماهنگی امور خیریه در استان و ۳۱ شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستانها و اجرای امینانه حدود ۷۷ میلیارد تومان از نیات واقفان در موضوعات مختلف را از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همکاری با ۵۰۰ نفر در قالب ۳۰ گروه جهادی در بقاع متبرکه، راه اندازی کاروانهای شادی و عزا در مناسبت های مذهبی، برگزاری بیش از ۱۰ هزار روضه خانگی، برگزاری مسابقات فرهنگی، تولید ۱۸ برنامه رسانه ای به مناسبت اعیاد شعبانیه، برگزاری مشاوره با عنوان سبک زندگی اسلامی و طرح گلهای بهشتی، برگزاری ۱۰ برنامه شاخص عزاداری در شب تاسوعا و عاشورا و برگزاری هفت ویژه برنامه در شب ۲۲ بهمن در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های اوقاف استان در سال جاری بوده است.

۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha