تصفیه‌خانه نیر تیرماه سال آینده افتتاح می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: تصیفه‌خانه شهر نیر که با افق ۱۲ هزار نفر جمعیت طراحی شده ،تیرماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، فرامرز بهنژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری نیر اظهارکرد: ۹۰ درصد شبکه توزیع این تصفیه‌خانه اجرایی شده و خود تصفیه‌خانه نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال نصب تجهیزات توسط پیمانکار است.

او گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه شهر نیر اختصاص یافته که امیدواریم تا پایان تیرماه سال آینده بهره‌برداری شود.

شجاع اقبالی ، سرپرست فرمانداری شهرستان نیر هم با اشاره به شیوع ویروس کرونا بویژه کرونای انگلیسی در استان از فعال بودن ستاد مقابله با کرونا خبرداد و گفت: با توجه به حضور مسافران در تعطیلات نوروز تمهیدات لازم برای پیشگیری از کرونا فراهم شده و از مسافرانی که وارد شهرستان خواهند شد تست پی سی آر و رپید گرفته خواهد شد.

او همچنین به اجرای پروژه‌های مهم در نیر اشاره کرد و افزود: دامپروی صنعتی شستا ، آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب و بوسجین ، راه کورائیم به خلفلو ، راه‌های روستایی و اجرای طرح هادی ، بزرگراه نیر- سراب ، تصفیه‌خانه و فاضلاب نیر از جمله پروژه‌های مهمی است که در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی اظهارکرد: تصفیه‌خانه شهر نیر یکی از نیازهای مبرم نیر و اردبیل به دلیل تامین آب شرب شهرستان اردبیل است و برای تکمیل تصفیه‌خانه شهر نیر اعتبار موردنیاز اختصاص یافته و تکمیل این پروژه از لحاظ بحث زیست محیطی برای سد یامچی هم حائز اهمیت است.

وی از راه‌اندازی سامانه ثبت بیکاری در این شهرستان خبرداد و گفت: تاکنون ۴۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. 

اقبالی همچنین با بیان اینکه روسای ادارات یکی از محورهای برگزاری انتخابات سالم هستند، گفت: برای برگزاری انتخابات سالم و مشارکت حداکثری مردم، رئیس و کارکنان هیچ دستگاه دولتی و اجرایی نمی‌تواند امکانات دستگاه مربوطه را له یا علیه یک نامزد مورد استفاده قرار دهد. 

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.
 
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha