۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84267965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آزادسازی شد

قزوین - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸۸ هکتار از اراضی باغی و زراعی استان که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند امسال آزادسازی شده و به وضع سابق بازگشتند.

پرویز عبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ کمیسیون ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی طی سال جاری بناهای غیرمجاز ایجاد شده در سطح ۸۴ هکتار از زمین های کشاورزی در حین احداث و اجرا شناسایی و قلع و قمع شد.

این مسوول افزود: با قلع و قمع های انجام شده ۶۸۱ قطعه از زمین های کشاورزی استان قزوین که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند، آزادسازی شده و به وضع سابق بازگشتند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای احکام قطعی مراجع قضایی نیز امسال شاهد آزادسازی چهار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین بودیم.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در قالب اجرای این احکام صادر شده از مراجع قضائی ۹۸ قطعه از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شد و بناهای احداثی در آنها اعم از اتاقک، دیوار و حصارکشی قلع و قمع و تخریب شد.

وی در ادامه از تشدید گشت های یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ماموران این یگان در صورت مشاهده تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در محل اقدام به قلع و قمع بناهای احداثی می کنند.

عبدی افزود: اراضی کشاورزی در کشور ما محدود هستند و صیانت از آنها برای حفظ امنیت غذایی بسیار مهم و ضروری است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha