سه هزار روستایی در استان اردبیل صاحب شغل شدند

اردبیل _ ایرنا _ مدیر توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در اجرای طرح اشتغال روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان بیش از سه هزار نفر در این استان صاحب شغل شده‌اند.

به گزارش ایرنا ، محمد صباحی روز چهارشنبه در نشستی با معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال اظهارکرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم و کم‌برخوردار و حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی یکی  از سیاست‌های این اداره کل در حل مشکل بیکاری در استان است.

وی کاهش زمان و فرآیند رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی با رعایت اصل ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا را از موضوعات مهمی ذکر کرد که با الکترونیکی شدن آن در سال گذشته محقق شد.

صباحی افزود: برای حمایت از اشتغال کارفرمایان در صورت بکارگیری نیروی کار شغل اولی ، یارانه دستمزد به صورت ۳۰ درصد دستمزد نیروی کار از سوی دولت یا حق بیمه سهم کارفرما پرداخت می‌شود.

وی گسترش فرهنگ جمعی و تعاون را در جامعه استان ضروری دانست و گفت: تجمیع سرمایه خرد با استفاده از ظرفیت تعاون موجب توسعه جوامع در شهرستان‌های استان خواهد شد.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha