۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84266116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح بسیج سلامت نوروزی در کردستان آغاز شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبر: 84266116
طرح بسیج سلامت نوروزی در کردستان آغاز شد

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با فعالیت ۲۰۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۲۴ تیم از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

 دکتر ابراهیم قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه سلامت نوروزی بهداشت محیط استان با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹در نوروز ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

وی افزود: در طرح بسیج سلامت نوروزی سال جدید، بیش از ۲۰۰  نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب ۲۴  تیم بازرسی مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح فعالیت می‌کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: این تیمها با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن پرتردد، کنترل رفتارهای پرخطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ و نظارت بر سامانه های آبرسانی فعالیت و طرح مذکور را اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: این طرح  همه روزه  از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب که با توجه به موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت ۲۴ قابل تغییر است.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، هماهنگی های لازم با استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، اتاق اصناف به منظور تشکیل گشت مشترک و کنترل و نظارت بر پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی به ویژه فروشگاه‌های زنجیره ای و توزیع و فروش موادغذایی در بازارهای موقت مانند بازارهای هفتگی، فصلی و روز بازارها در شهرهایی که مجاز به برگزاری هستند،  انجام خواهد شد.

دکتر قادری اظهار داشت: در مدت زمات یادشده از مواد غذایی صنعتی، سنتی و همچنین آب آشامیدنی نمونه برداری صورت گرفته و در کل نظارت بر مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی، فروشندگان ثابت و سیار مواد غذایی و کنترل کیفی آب آشامیدنی سطح شهر و روستاها به شکل جدی و تشدید یافته انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح هرگونه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، بدون مشخصات و یا آلوده ضبط و معدوم می شود افزود: علاوه بر هدایت و برنامه ریزی‌های ستادی، توسط پرسنل این معاونت نظارت استانی بر شهرستان‌ها نیز انجام می شود.

دکتر قادری در پایان با بیان اینکه سامانه ۱۹۰ پل ارتباطی مردم با معاونت بهداشتی در ایام نوروز است، اعلام کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را به این سامانه شبانه روزی گزارش دهند تا بازرسان ما در کوتاهترین زمان ممکن  به شکایات مردمی رسیدگی نمایند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha