۹۴ داوطلب در انتخابات شوراهای شهر و روستای قم ثبت‌نام کردند

قم - ایرنا - فرماندار قم، جمع نهایی افراد ثبت نام شده برای انتخابات شوراهای شهر و روستای قم تا بیست و چهارم اسفند را ۹۴ تَن ذکر کرد و گفت: ۳۶ تن از داوطلبان به صورت غیرحضوری ثبت‌نام کردند.

مرتضی حیدری یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۱۶ درصد از این داوطلبان سابقه نمایندگی در دوره‌های گذشته را دارند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای قم ۹۱ درصد از ثبت نام کنندگان مَرد و ۹ درصد نیز از بانوان هستند. 

وی مدرک تحصیلی داوطلبان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۳۷ تًن دارای مدرک کارشناسی، ۳۱ تَن کارشناسی ارشد و ۶ تَن نیز دکترا دارند.

حیدری اضافه کرد: ۱۴ تَن از داوطلبان مدرک حوزوی، هفت تَن کاردانی و ۲ تَن نیز دیپلم هستند.

فرماندار قم بیان کرد: ۶۱ تن از داوطلبان به شکل حضوری ثبت نام خود را انجام دادند.

وی افزود: ۷۸ تَن از این افراد در شهر قم، پنج تَن شهر جعفریه، ۲ تَن شهر سلفچگان، ۶ تَن شهر قنوات، پنج تَن از شهر دستجرد و یک تن از شهر کهک ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از ۲۰ اسفندماه جاری آغاز شده به مدت هفت روز و تا ۲۶ اسفند ادامه پیدا می کند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دومین انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha