۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84263741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز دفن زباله در شهر عنبران ایجاد می شود

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
کد خبر: 84263741
مرکز دفن زباله در شهر عنبران ایجاد می شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار شهرستان نمین از راه اندازی و ایجاد سایت و مرکز دفن زباله در شهر عنبران خبر داد.

به گزارش ایرنا، عاطف ناصری روز یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نمین با اشاره به خطرات دفن غیراصولی پسماند، بر انجام مطالعات و ارزیابی‌های لازم جهت ایجاد سایت جدید دفن بهداشتی زباله در حوالی شهر عنبران تاکید کرد.

وی افزود: هرگونه رفتار غیرمتعارف در دفع پسماند و رهاسازی فاضلاب باید جدی گرفته شده و با کسانی که اقدام به تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در حاشیه شهرها و حریم روستاها می کنند، برخورد جدی شود.

 او اشاره به اجتناب ناپذیر بودن تولید پساب و پسماند در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان نمین، خواستار مدیریت صحیح و به حداقل رساندن آسیب‌های زیست محیطی شد.

فرماندار شهرستان نمین تشریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز باید زباله‌های رها شده در حاشیه جاده ها و مناطق گردشگری شهرستان پاک سازی شود تا علاوه بر زیباسازی چهره شهری خطری سلامتی و بهداشت مهمانان و گردشگران را تهدید نکند.

ناصری با بیان اینکه مدیریت بهینه پسماند نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی بویژه شهرداران، بخشداران و دهیاران است، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مدیریت اصولی پسماندهای شهری و روستایی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با تاکید بر تمرکز اعضای کارگروه به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی بیان کرد: مهم‌ترین راه حل معضلات و مشکلات زیست محیطی تنویر افکار عمومی و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت مدیریت پسماند و مشکلات محل های دفن زباله شهری، روستایی، بیمارستانی، نخاله های ساختمانی، زباله های رها شده در حاشیه جاده ها و مناطق گردشگری و همچنین مشکلات شهرک صنعتی ارائه کرد.

اکبر قنبری افزود: نظارت بر فرآیند تفکیک و جمع آوری زباله های شهری و روستایی و پایش محل های دفن پسماند و نخاله های ساختمانی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و نمایندگان ادارات مرتبط به صورت دوره ای و مستمر ادامه خواهد داشت.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل واقع شده و روزانه حدود ۳۰ تن پسماند در این شهرستان تولید می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha