۲۰۰ گروه جهادی نوروز را در مناطق محروم خراسان رضوی می‌گذرانند

مشهد- ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: ۲۰۰ گروه جهادی بسیج سازندگی نوروز امسال برای خدمت در حوزه امور عمرانی و تقویت اقتصاد مقاومتی در مناطق کم برخوردار و محروم این استان فعالیت می‌کنند.

محمد روحانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر یک از این گروههای اعزامی با عضویت ۲۰ نفر طبق برنامه تعیین شده به مناطق مختلف در سطح خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

وی به دیگر اقدامات بسیج سازندگی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: هفته پیش تفاهمنامه‌ای بین بسیج سازندگی سپاه استانی امام رضا (ع) و کمیته امداد خراسان رضوی برای ایجاد اشتغال پایدار منعقد شد.

رییس بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس بسیج و کمیته امداد همکاری خود را با هدف ایجاد اشتغال پایدار در ۱۰ عنوان شغلی برای نیازمندان از سال آینده در سطح این استان آغاز می‌کنند.

وی گفت: تعداد قابل توجهی شغل پایدار در چارچوب اجرای تفاهمنامه‌ بسیج سازندگی سپاه استانی امام رضا (ع) و کمیته امداد خراسان رضوی برای محرومان ایجاد می‌شود. 

روحانی افزود: ۲۵۰ جهادگر با عنوان "جهادگر کارآفرین" نیز در این چارچوب آموزش دیده تا به عنوان همکار افتخاری کمیته امداد خدمت نمایند. 

وی ادامه داد: تفاهمنامه دیگری نیز با سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان بسیج کارمندان، سازمان بسیج عشایر سپاه استان و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری خراسان رضوی امضا شده است. 

رییس بسیج سازندگی خراسان رضوی مدت اجرای این تفاهمنامه را چهار سال اعلام و بیان کرد: "حفظ و نگهداشت منابع طبیعی، بهره‌برداری از این عرصه، زراعت چوب، گیاهان دارویی و مشارکت در برگزاری هفته منابع طبیعی و جنگلکاری" موضوع این تفاهمنامه است. 

بسیج سازندگی استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هزار گروه جهادی فعال با عضویت افزون بر دو هزار جهادگر در سطح این استان دارد که از اقشار مختلف جامعه شامل دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان و دیگر قشرها تشکیل شده‌اند.  

 بسیج سازندگی خراسان رضوی پارسال با سازماندهی هزار و ۱۱۶ گروه شامل ۳۰۵ گروه بانوان و ۸۱۱ گروه مردان جهادگردر قالب ۲۱۰ هزار نفرروز، خدمات عمرانی شایانی همچون اجرای ۸۹۷ طرح عمرانی، ۱۶۸ مورد مرمت مدرسه، ۵۱ طرح ساخت و مرمت حسینیه و مسجد، ۲۰ مورد مرمت و بهسازی خانه عالم و ۸۸ طرح ساخت سرویس بهداشتی و حمام انجام داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha