معتمدان هیات‌ اجرایی انتخابات در بافق مشخص شدند و ۲ خبر کوتاه

یزد- ایرنا- مشخص شدن معتمدان هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در بافق ،برگزاری نشست انتخاب اعضای معتمد این پروسه ملی در شهرستان بهاباد و معرفی اداره کل اقتصادی و دارایی یزد در ترویج فرهنگ نماز از جمله خبرهای روزیکشنبه است.

۲۲ نفر به عنوان اعضای معتمد اصلی و علی البدل هیات اجرایی انتخاباتِ ششمین دوره شورای شهر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، امروزیکشنبه در شهرستان بافق انتخاب شدند. 

به گفته فرماندار بافق از این تعداد ۹ نفر عضو اصلی هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، هشت نفر اول برای هیات اجرایی انتخابات شورای شهر و پنج نفر هم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

سید مهدی طلایی مقدم تاکید کرد: مهمترین اصل در برگزاری انتخابات، عمل به قانون از سوی تمامی دست‌اندرکاران برگزاری آن و صیانت از آرای مردم است.

وی با اشاره به اینکه برای تشکیل هیات اجرایی از افراد با سلایق متعدد دعوت شد، افزود: امانت داری، رعایت قانون از طرف مجریان، برگزارکنندگان و داوطلبان از جمله اولویت هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

طلایی مقدم توجه به حقوق مردم و تاکید بر اصل بی طرفی را مهمترین وظایف کار مجریان انتخابات برشمرد و تصریح کرد: باید با تعامل، آرامش و جلب اعتماد، مردم را برای حضور گسترده در انتخابات فراهم کرد.

ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفندماه جاری آغاز شد و به مدت هفت روز ادامه دارد.

 شهرستان بافق یک شهر با پنج عضو  دارد و یک بخش مرکزی ، سه دهستان مبارکه، کوشک، و سبزدشت، ۲۸ شورای  روستایی، ۲۲ دهیاری مصوب و ۱۱۰ روستا و آبادی هم دارد که ۷۰ درصد روستاها دارای سکنه و بقیه خالی از جمعیت است.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

بهاباد

نشست انتخاب معتمدان اصلی و علی البدل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان بهاباد از بین ۳۰ نفر، امروز یکشنبه در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، محمد مهدی خانی زاده بهابادی فرماندار بهاباد رعایت قانون را مهمترین اصل در برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: این مهم باید از طرف مجریان انتخابات مورد توجه قرار گیرد ، می طلبد با رعایت اصل بی طرفی و امانت داری زمینه برای برگزاری انتخابات با شکوه در ۲۸ خردادماه سال۱۴۰۰ فراهم شود.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخاباتی قانون‌مند و تحقق مشارکت حداکثری اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان است.

این مسوول با بیان اینکه در هیأت اجرایی انتخابات، معتمدان هم عضو هستند، گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، انتخاب افراد برای هیأت اجرایی ریاست جمهوری و شورای شهر به صورت مشترک انجام می شود.

رییس هیات اجرایی انتخابات بهاباد افزود: بر اساس شیوه نامه ، هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری دارای ۹ عضو معتمد اصلی و  پنج معتمد علی‌البدل و هیات اجرایی انتخابات شورای شهر هم هشت عضو معتمد اصلی و پنج معتمد علی‌البدل دارد.

انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قراردارد.

یزد 

همچنین اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد در بحث توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بین دستگاه های اجرایی استان، برتر و شایسته تجلیل ویژه شد.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل ،در همین راستا محمدعلی طالبی استاندار یزد با اهدای لوح سپاس از علی نمازی مدیرکل امور اقتصادی استان قدردانی کرد.
در بخشی از متن لوح سپاس  طالبی آمده است: از آنجا که بر اساس گزارش ارزیابی ستاد اقامه نماز استان در سال ۹۹ در توسعه و ترویج فرهنگ نماز این اداره کل در بین دستگاههای اداری استان موفق به کسب عنوان تجلیل ویزه شد از زحمات شما و همه همکارانتان قدردانی و سپاسگزاری می کنم، مید است همواره به زینت خشوع در نماز آراسته و همچنان در خدمت به آستان مقدس نماز و  ترویج فرهنگ نورانی آن موفق باشید.
همچنین رییس ستاد اقامه نماز یزد در نشست ستاد اقامه نماز اداره کل امور اقتصادی استان با قدردانی از تلاش ها در این عرصه نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ نماز و نظم و انضباط در برگزاری نماز جماعت، این موفقیت را حاصل حمایت های مدیران و مسوولان و تلاش دست اندرکاران برگزاری امر مهم نماز ذکر کرد.
حجت الاسلام علی موسوی افزود: هزینه در بحث نماز سرمایه گذاری است که نتیجه آن موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
علی نمازی مدیرکل امور اقتصادی یزد نیز در این نشست بر توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه به خصوص در دستگاه های دولتی تاکید کرد و با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نماز، اظهار کرد: اقامه نماز و حضور  خالصانه در این فریضه الهی، انسان را از خطاها و لغزش ها باز می دارد و موجب سرافرازی انسان در پیشگاه خداوند می شود. 
حجت الاسلام حسین مظفری امام جماعت اداره کل امور اقتصادی یزد هم گفت: اهمیت به نماز، اهمیت دادن به خداوند متعال است.
پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور رونق بخشی به اقامه نماز، برگزاری جلسات منظم شورای اقامه نماز، تشویق کارکنان به نماز اول وقت، تنظیم وقت نماز به مدت ۲۰ دقیقه، حضور به موقع امام جماعت در موعد مقرر، پخش اذان در محیط اداری، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط، مسابقات کتابخوانی نماز و نهج البلاغه، تجلیل از خادمان نماز، همکاری مستمر با ستاد اقامه نماز، برگزاری منظم مراسم زیارت عاشورا، اعیاد و مناسبت های مذهبی از جمله فعالیت های ستاد اقامه نماز این اداره کل است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha