۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۴:۵۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84260852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امارات و رژیم صهیونیستی در زمینه توسعه سامانه پدافندی همکاری می‌کنند

تهران – ایرنا –  منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، امارات متحده عربی با یک شرکت صهیونیستی تفاهم‌نامه نظامی برای توسعه سامانه پدافندی امضا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، گروه فنآوری پیشرفته دفاعی امارات (ایدج)  تفاهم‌نامه ای با شرکت صنایع هوایی متخصص در زمینه هوافضای رژیم صهیونیستی امضا کرد.

«فیصل البنای» رییس اجرایی و عضو شرکت ایدج اعلام کرد که امضای این  تفاهم‌نامه در راستای توافق سازش ابراهیم و شراکت جدید با رژیم صهیونیستی است و توسعه مشترک سامانه دفاعی برای مقابله پهپادها، مجموعه فنآوری پیشرفته این کشور را تقویت خواهد کرد.

این گزارش می افزاید، قرار است شرکت سیگنال وابسته به گروه ایدج با همکاری شرکت صنایع هوایی رژیم صهیونیستی امکانات سامانه دفاعی متناسب با نیازهای مشتریان خاص خود ارتقا دهند.

بر اساس این گزارش، این سامانه دفاعی ضد پهپاد شامل رادار سه بعدی پیشرفته با تجهیزات لیزری و پارازیتی است.

 از سوی دیگر «بوعز لیوی» رییس شرکت صنایع هوایی رژیم صهیونیستی نیز گفت: شرکت صنایع هوایی اسرائیل به همکاری با گروه صنعتی ایدج  افتخار می‌کند و این تفاهم‌نامه آغازی برای ائتلاف های راهبردی دوجانبه خواهد بود و همکاری در زمینه تحقیقات، توسعه و نوآوری را تقویت می‌کند.  

پیش تر نیز منابع خبری گزارش داده بودند، که امارات متحده عربی قصد دارد تا صندوق ۱۰ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در اسرائیل تشکیل دهد.

این صندوق با هدف توسعه و تقویت همکاری‌های اقتصادی میان ابوظبی و تل آویو ایجاد می‌شود که منابع آن از سوی بخش خصوصی و دولتی امارات تامین می‌شود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک سو و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از سویی دیگر به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha