۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84260489
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در خوی پلمب شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 84260489
۴ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در خوی پلمب شد

ارومیه-ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خوی گفت: چهار واحد درمانی که به صورت غیرمجاز در خوی فعالیت می کردند، با حکم مراجع قضایی پلمب شدند.

فاطمه مقدم تبریزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته جاری ۲ مرکز دندانساز غیر مجاز به علت دخالت در امور داندانپزشکی و ۲ مطب پزشک عمومی به علت دخالت در زیبایی پوست و مو و نداشتن مجوز قانونی با دستور دادستان خوی پلمب شد.

وی از ادامه برخورد با مراکزی که بدون مجوز قانونی در امر پزشکی و دندانپزشکی فعالیت غیرقانونی انجام می دهند، خبر داد و بیان کرد: این گونه مراکز بدون داشتن تخصص و مهارت لازم و عدم رعایت موازین بهداشتی ضمن دخالت غیر قانونی در امور درمان باعث شیوع بیماری های واگیردار، عفونی و مسری می شوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی از شهروندان خواست تا از حضور در این گونه مراکز جهت دریافت خدمات خودداری کرده و جهت دریافت خدمات درمانی مورد نیاز به مراکز درمانی مجاز مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: پرونده این واحدهای دندانپزشکی و دندان سازی به دلیل ایجاد موسسه فاقد مجوز و دخالت در امور دندانپزشکی در اختیار مراجع قضایی و تعزیراتی قرار گرفت.

مقدم تبریزی اضافه کرد: در راستای تضمین ارائه خدمات درمانی ایمن به شهروندان نظارت بر واحدهای دندانسازی و دندانپزشکی به صورت جدی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، دندانسازی و دندانپزشکی از جمله رشته هایی است که موسسات بدون مجوز زیادی در این حوزه فعالیت دارند.

استفاده از شماره نظام پزشکی یا مجوز وزارت بهداشت باید مهمترین درخواست مراجعان پیش از انجام اعمال مختلف درمانی باشد که در برخی موارد مورد غفلت قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha