دبیر ستاد انتخابات: یک شهر و ۵۴ روستای استان همدان شورا ندارند

همدان-  ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک شهر و ۵۴ روستای این استان انتخابات برگزار نشد.

ابوالقاسم الماسی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت برگزار نشدن انتخابات شورای اسلامی در این مناطق نرسیدن شمار داوطلبان به حد نصاب لازم بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان اظهار داشت: روستاهای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات باید دارای ۲۰ خانوار بوده یا ۱۰۰ نفر جمعیت در آن ساکن باشند.

وی افزود: بر این مبنا از یک هزار و ۶۱ روستای دارای سکنه استان همدان ۹۱۸ روستا واجد شرایط برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه نامنویسی از داوطلبان شورای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز می شود گفت: دارا بودن سواد خواندن و نوشتن در روستاهای تا ۲۰۰ خانوار و داشتن مدرک تحصیلی دیپلم برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار از شرایط داوطلبان شورای اسلامی روستا است.

الماسی خاطر نشان کرد: در ۹۱۸ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» انتخابات شورای اسلامی روستا برگزار می شود که روستاهای تا یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای سه نفره و روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای پنج نفره هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: بر این اساس ۱۰۶ روستای استان همدان دارای شورای روستای پنج نفره و ۸۱۲ روستا دارای شورای روستای سه نفره هستند و در نهایت ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان شورای اسلامی روستا انتخاب می شوند.

الماسی گفت: با احتساب ۱۷۴ عضو شورای اسلامی شهر در مجموع شمار منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان به سه هزار و ۱۴۰ نفر می رسند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha