۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84259858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحوثی: فعالیت تکفیری ها یک حرکت آمریکایی - غربی برای فریب مردم است

تهران - ایرنا - رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: فعالیت تکفیری ها به موازات یک حرکت آمریکایی - غربی برای فریب مردم تحت عنوان مبارزه با تروریسم است. 

به گزارش ایرنا به نقل رسانه های یمن، «عبدالملک بدرالدین الحوثی » امروز چهارشنبه در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت حسین بدرالدین الحوثی از رهبران جنبش انصارالله گفت: القاعده یک گروه تکفیری است که در ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن، خلیج فارس، مصر ، کشورهای مغرب و آفریقا و اروپا جنایت هایی را به استثنای رژیم اسرائیل انجام داده است و این نشان می دهد که فعالیت تکفیری ها به موازات یک حرکت آمریکایی - غربی برای فریب مردم تحت عنوان مبارزه با تروریسم است. 

وی با بیان اینکه دشمنان می خواستند تکفیری ها جبهه امت اسلامی را رهبری کنند، گویی آنها کسانی هستند که از اسلام دفاع می کنند، افزود: تکفیری ها با تغییر قطب نمای دشمن اسلام و به دور از رژیم اسرائیل بر اساس آنچه دشمن صهیونیستی باور دارد حرکت می کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن ادامه داد: دشمنان می خواهند ساحت اسلامی به طور کلی برای جنبش تکفیری و به موازات حرکت آمریکا و بر اساس برنامه های آمریکا باز باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی غرب و آمریکا همپوشانی این برنامه ها برای از بین بردن توانایی مردم ما و مهیا کردن شرایط موفقیت آنها با کمترین هزینه برای سیطره مستقیم بر مردم ، اشخاص و کشور و ثروت است، افزود: طرح غرب کل امت اسلام را هدف قرار داده است و در این راستا هیچ استثنایی قائل نیستند بلکه اولویتها و روش های آنها متفاوت است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که تکفیری ها ابزاری ساخته شده برای تحقق سیطره آمریکا هستند و برای متوقف کردن امت اسلامی و در راستای اهداف تعیین شده توسط آمریکا حرکت می کنند و در شکل های مختلف، اصلی ترین ابزار برای اجرای طرح های آمریکایی – غربی -  اسرائیلی بوده اند همانطور که در ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد.

 الحوثی هشدار داد که کشورهای حاشیه خلیج فارس از اهداف آمریکا در امان نیستند اما با توجه به هدف قرار دادن بقیه کشورهای امت اسلامی او مجبور است که از آنها بهره برداری کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس شهادت فرماندهان آمریکایی، یمن را بعد از افغانستان و عراق در لیست هدف قرار داده اند و یمن یکی از کشورهای هدف در خط مقدم برنامه های آمریکا است، گفت: آمریکایی ها همکاری نظامی برخی از کشورها را به تعویق می اندازند و آنها را از نظر اقتصادی، سیاسی و رسانه ای هدف قرار می دهد. 

 رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه اهداف آمریکا برای کشور ما خطرناک و گسترده است، افزود: اگر مردم ما تصمیم بگیرند که در مقابله با این هدف از مسئولیت خود شانه خالی کنند، این تصمیم، تسلیم و از دست دادن همه چیز است و تسلیم موضوعی است که از غریزه منحرف انسان نشات می گیرد و توسط مردم آزاده، حتی غیرمسلمانان مانند ویتنام، کوبا، کره شمالی و ونزوئلا پذیرفته نیست.  

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها ملت ما را هدف قرار می دادند و این کار را از ارتش شروع کردند همانطور که ​​در حملات عراق و افغانستان اتفاق افتاد، افزود: آمریکایی ها با تعداد زیاد تحت عنوان آموزش ارتش به یمن وارد می شدند و سپس در پایگاه های نظامی که حتی به صنعا پایتخت نیز می رسید وارد می شدند و آنها قصد داشتند با گسترش کامل پایگاهای خود در یمن بر این کشور سیطره پیدا کنند.

الحوثی اظهار داشت که یکی از برنامه های آمریکایی ها در مراکز نظامی یمن جلوگیری و از بین بردن قدرت موشکی کشور بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha