طاهری:‌ حذف من بخشی از سناریوی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد است

تهران- ایرنا- ملی‌پوش کشتی آزاد ‌ایران با اشاره به کسب عنوان نخست وزن ۱۲۵ کیلوگرم در رقابتهای انتخابی تیم ملی که ۱۵ آبان ماه برگزار شد گفت: با این وجود از سوی کادر فنی از لیست تیم ملی کنار گذاشته شدم که این نیز از سناریوهای سرمربی تیم ملی است.

«امین طاهری» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از لیست تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان کنار گذاشته شده اظهار داشت: چهار ماه پیش بنا به خواسته فدراسیون و کادر فنی انتخابی بین مدعیان دوبنده تیم ملی برگزار شد و من با وجود موانع زیاد در مسابقه نخست این انتخابی برابر «امیرحسین زارع» پیروز شدم و با وجود پیروزی در دیدار نخست،  دوباره به روی تشک رفتم و در مسابقه دیگر نیز برنده از میدان خارج شدم. اما ظاهرا این انتخابی برای من سودی نداشت زیرا نامم در لیست اعزامی به مسابقات آسیایی نیست و رقیب مغلوب من نماینده ایران در دسته ۱۲۵ کیلوگرم است. دلیل این کار را نمی‌دانم و اگر هم اعتراض کنم آنان بهانه‌های خود را دارند.  

او ادامه داد: در سه ماه گذشته همراه به سایر ملی‌پوشان در اردو حضور داشتم و تمرین کردم. دلیل خاصی برای کنار گذاشتنم از لیست تیم ملی وجود ندارد و این خط خوردن برای من مبهم است. من یک آسیب‌دیدگی کوچک از ناحیه دست داشتم که در حدود یک ماه است بهبود پیدا کرده و اگر بهانه حذفم این مصدومیت است باید بگویم که اکنون نیز آماده هستم و مسابقات قهرمانی آسیا نیز در حدود ۴۰ روز دیگر برگزار خواهد شد و من مشکلی برای حضور ندارم.  

طاهری در واکنش به برخی از حرکات خود بعد از پیروزی در مسابقه انتخابی تیم ملی گفت: حضور بر روی تشک و مسابقه فشار زیادی به ورزشکار تحمیل می کند و من بعد از برد در ۲ مسابقه انتخابی، آن جملات را خطاب به «علیرضا رضایی» بر زبان آوردم. به کسی بی‌احترامی نکردم بلکه جملاتم ادای دین به او که برای موفقیتم زحمت زیادی کشیده است. 

ملی‌پوش دسته ۱۲۵ کیلوگرم در پایان گفت: هر چند که خط خوردن از لیست اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا برایم هنوز مبهم است اما باید بگویم که «غلامرضا محمدی» سرمربی تیم ملی برای کشتی‌گیران سناریوهای زیادی دارد و احتمالا کنارگذاشتن من هم از آن سناریوها است.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.  

در کشتی آزاد «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha