رئیس سازمان مدیریت فارس: ۹۸ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافت
عکس از آرشیو

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: امسال به لحاظ اعتبارات عمرانی، استان فارس سال کم نظیری را سپری کرد طوری که ۹۸ درصد این اعتبارات تخصیص یافت و به استان ابلاغ شده است.

حسن نوروزی، چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان در شیراز افزود: بر این اساس، از مجموع سه هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان اعم از اعتبارات استانی و ملی، تا به امروز سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در زمینه اعتبارات ملی و ملی با ویژگی استانی نیز ۱۶۰ درصد تخصیص گرفته‌ایم، یعنی به جای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.
او اظهار داشت: اگر این اعداد و ارقام را با سال‌های قبل مقایسه کنیم عدد بسیار خوبی است و رشد خوبی داشته‌ایم که این موفقیت نتیجه هماهنگی ایجاد شده بین مدیران استانی و کمک نمایندگان استان در مجلس بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اضافه کرد: در اعتبارات استانی از ۳۳۸ میلیارد تومان مصوب، ۷۵ درصد تخصیص اعتبار داشته‌ایم و در بخش نقدی نیز فقط ۱۲ و نیم درصد تخصیص گرفتیم.
نوروزی افزود: قطعا طی روزهای باقیمانده تا پایان سال این تخصیص اعتبارات عمرانی استان رشد خواهد داشت و از عدد سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان بالاتر خواهد رفت.
او اضافه کرد: در زمینه اعتبارات هزینه‌ای نیز در ابتدای امسال آنچه که به استان ابلاغ شده بود ۷۵۸ میلیارد تومان بود که تا به امروز این عدد به ۸۹۷ میلیارد تومان رسیده و تخصیص یافته است.
نوروزی ادامه داد: این افزایش بر اساس تفاهم نامه مالیاتی بین سازمان امور مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه بود و استان‌هایی که موفق شدند بیش از ۹۵ درصد درآمد مالیاتی خود را محقق کنند مشمول پاداش مالیاتی شدند.
وی گفت: از آنجا که استان فارس موفق شد ۱۰۲ درصد درآمد مالیاتی خود را محقق کند ۹۲ میلیارد تومان پاداش به این استان اختصاص یافت و علاوه بر این پاداش در مورد درآمدهای مصوب و حدود ۳۷ میلیارد تومان هم برای بازنشستگان به استان داده شد و در مجموع به عدد ۱۳۹ میلیارد تومان رسید.
او اظهار داشت: بنابراین تاکنون اعتبارات هزینه‌ای استان به طور کامل تخصیص یافته اما با این تخصیصی که گرفته‌ایم بعلاوه پاداش مالیاتی دریافت شده تاکنون فقط توانسته‌ایم کسری حقوق را تامین کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس افزود: ما به دستگاه‌های اجرایی در ابتدای سال یک عددی به اسم حقوق و یک عدد به اسم سایر داده بوده‌ایم که چون حقوق‌ها در اسفند پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته بود و در بودجه امسال هم دیده نشده بود لذا عددی که به اسم سایر داده شده بود هم صرف جبران کسری حقوق شد.
نوروزی افزود: از عددی هم که به اسم پاداش داده شد باز هم کسری حقوق را تامین کردیم و پاداش بازنشستگان را دادیم.
او گفت: هم اینک ما هیچ رقمی بابت کسری حقوق در استان نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha