کلانتری: وسایط نقلیه فرسوده بزرگترین دشمن هوای پاک تهران است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: استفاده از وسایط نقلیه فرسوده، سوخت های گازوئیلی و تردد خودروهای دیزلی در شهر، بزرگترین دشمن هوای پاک شهر تهران است.

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری روز سه شنبه در حاشیه مراسم کاشت نهال با همکاری شهرداری در بوستان پردیسان به خبرنگاران اعلام کرد: فضای سبز در تهران وضعیت به نسبت مناسبی دارد و مشکلات دیگر، موجب آلودگی آن شده است.

وی یادآورشد: ۶۰ درصد آلایندگی شهر تهران در فصل زمستان مربوط به خودروهای دیزلی اعم از اتوبوس و مینی بوس های مستهلک شده، ۲۰ درصد سهم آلایندگی مربوط به صنایع و ۲۰ درصد هم سهم بقیه آلاینده ها است.

کلانتری ادامه داد: از یک سو برای کاهش این آلایندگی ها در سطح کلان باید برای ایجاد و نگهداری از فضای سبز اقدام کنیم که مسئولیت آن در داخل شهرها با شهرداری ها و در خارج از شهر با سازمان جنگل ها و منابع طبیعی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مسئولیت اصلی این سازمان را مربوط به مناطق حفاظت شده چهارگانه در حدود ۱۹ میلیون هکتار از مساحت کشور اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران خواهان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است اما اعتبار لازم را برای نوسازی اتوبوس ها ندارد.

کلانتری با بیان اینکه موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همواره در هیات دولت مطرح می شود، ادامه داد: در دوران تحریم دست دولت بسته شده است و طی سه سال گذشته منابع ارزی کشور را بسیار محدود کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بنا بود ما در سال ۷۰ هزار دستگاه کامیون نو وارد سیستم حمل و نقل عمومی کشور کنیم اما این موضوع محقق نشد.

وی اضافه کرد: وقتی که صنعت محدودیت پیدا کند، حمل و نقل هم محدودیت می یابد.

کلانتری در خصوص تهدید سلامتی و جان مردم با تشدید آلودگی هوا اعلام کرد: اینجا ما تض