۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۲۸
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84257401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازیگر سینما: کویر آران و بیدگل جاذبه بی‌نظیر گردشگری است

کاشان - ایرنا - بازیگر سینما و تلویزیون گفت: کویر آران و بیدگل جاذبه بی‌نظیر گردشگری در ایران است و با برنامه‌ریزی بیشتر می‌تواند مقصد گردشگران طبیعت‌گرد جهان شود.

به گزارش ایرنا، سیامک اشعریون عصر دوشنبه در آیین کاشت نهال در منطقه چاله سنبک آران و بیدگل به مناسبت هفته درختکاری افزود: شهرستان آران و بیدگل طبیعتی بسیار زیبایی دارد که چشم هر گردشگری را خیره می‌کند.

وی ادامه داد: منطقه چاله سنبک با دارا بودن پوشش گیاهی و رمل‌های زیبا و در کنار آن وجود چاله‌های هندوانه دیمی مقصد رویایی برای گردشگران و طبیعت گردان است.

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه فیلمی با موضوع حفظ منابع طبیعی با سکانس‌های زیبا در کویر آران و بیدگل در حال ساخت است، اظهار داشت: در این فیلم‌ به اهمیت حفظ منابع طبیعی  و مبارزه با قاچاق چوب تاکید شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل نیز گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی و همواره مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب بوده است.

سیدمجتبی شریفیان با اشاره به وجود نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ در آران و بیدگل افزود: امید می‌رود روزی دست‌اندازی و معضل قاچاق چوب در آران و بیدگل به تاریخ بپیوندد.

وی ادامه داد: جامعه انسانی باید زمان رفتن به دامان طبیعت و بهره‌برداری از منابع طبیعی، نسبت به حفظ آن بکوشد و به شکرانه این نعمت خداوندی، سهمی در حفظ و توسعه آن داشته باشد. 

به گفته وی، حفاظت از منابع طبیعی فراتر از وظیفه قانونی یک اداره است و از همه تشکل‌های مردمی دعوت می‌شود در راستای حفاظت از منابع طبیعی آران و بیدگل مشارکت کنند.

در این آیین نزدیک به ۲۰۰ اصله نهال اسکنبیل در منطقه چاله سنبک آران و بیدگل در راستای حفاظت از منابع طبیعی از سوی فعالان محیط زیست و جمعی از مسوولان این شهرستان کاشته شد.

در بین تپه‌های ماسه‌ای در دل کویر آران وبیدگل چاله‌هایی در منطقه سنبک و چهارطاقی به چشم می‌خورد که به دلیل نزدیکی به سطح آب‌های زیر زمینی، هندوانه دیمی در آن کاشته می‌شود و انسان را مجذوب و زبان را به تحسین عظمت خداوند متعال وامی‌دارد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب به عنوان شاخص‌ترین کویر در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آف‌رود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha