۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۴۹
کد خبر: 84255953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروان‌های راهیان نور به صورت مجازی با شهدا بیعت می‌کنند

۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۴۹
کد خبر: 84255953
رضا رضایی مجد
کاروان‌های راهیان نور به صورت مجازی با شهدا بیعت می‌کنند

تهران - ایرنا - اردوی راهیان نور و بازدید میلیون‌ها عاشق از مناطق عملیاتی جنوب کشور در سال نو به صورت مجازی با عنوان «با پای دل» برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا،‌ اردوی راهیان نور دانشجویی هر ساله در روز ابتدای سال نو شمسی با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران ،‌علاقه مندان، دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شد. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو  اردوی های راهیان نور کشور جهت پیشگیری از گسترش این بیماری، دانشجویان دانشگاه شاهد سعی کردند بستری فراهم کنند تا دانشجویان و علاقمندان بتوانند به صورت مجازی از معارف شهدا بهره‌مند شوند و این بار با پای دل و روح خود به مناطق عملیاتی جنوب کشور در زمان هشت سال دفاع مقدس سفر کنند.

بر همین اساس به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد اردوی راهیان نور امسال به صورت مجازی با عنوان «با پای دل» برگزار می گردد و دانشجویان  در این برنامه روزانه به یک یادمان دفاع مقدس سفر می‌کنند.

در این سفر مجازی روزانه برنامه‌هایی از جمله معرفی یادمان، خاطرات شهدا، روایتگری، وصیت نامه شهدا ،صوت شهدا و... ارائه می‌ شود.

از همه علاقه مندان دانشجویان و عاشقان شهدا دعوت می شود تا با استفاده از آدرس (https://ble.ir/ba_paye_del) در پیام رسان بله با عنوان (با پای دل) در این سفر معنوی شرکت نموده و با یادمان های دفاع مقدس و معارف شهدا بیشتر آشنا شوند.

بهره میلیون ها دانش آموز از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت

امسال به دلیل شرایط کرونایی و طبق هدف گذاری پنج میلیون دانش آموز از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت بهره‌مند می‌شوند.

راهیان نور گنجینه پر افتخار و نورانی هشت سال دفاع مقدس است که در قالب این فرهنگ، ابعاد مختلف تاریخ جنگ به نسل جدید منتقل می شود. تاریخ جنگ بخش مهمی از تمدن عظیم انقلاب اسلامی است و اگر دلاورمردی های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی و ایثارگری شهیدان نبود، نظام جمهوری اسلامی نبود چرا که دانشگاه جنگ یک دانشگاه انسان ساز بود.

آموزش و پرورش نیز به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور وظیفه انتقال فرهنگ شهادت به گروه‌های هدف تحت پوشش خود را دارد و راهیان نور بالاترین، ارزشمندترین، بزرگترین و تاثیرگذارترین موقعیت تربیتی برای دانش آموزان را دارد.

میلیون ها زائر در ایام نوروز با حضور در مناطق عملیاتی جنوب، غرب، شمال غرب و خلیج فارس

کاروان های راهیان نور متشکل از میلیون ها زائر در ایام نوروز با حضور در مناطق عملیاتی جنوب، غرب، شمال غرب و خلیج فارس برسجده گاه شهیدان بوسه عشق می زدند و با شهدا بیعت مجدد می کردند.

دفاع مقدس، شهدا و راهیان نور به هیچ گروه و صنفی وابستگی ندارند و متعلق به همه مردم از همه سلیقه ها هستند. این سفر معنوی با مشارکت بسیج، سپاه،ارتش؛ آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه ها و سایر نهادهای مردمی و صنفی تا سال ۹۸  بصورت حضوری برگزار شد تا فرزندان ایران اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی بیشتری پیدا کنند.

راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی کشور است که می تواند فرهنگ دفاع مقدس را در میان نسل های امروزی نهادینه سازی کند. قشر فرهیخته کشور از جمله اساتید دانشگاه، فرهنگیان، دانشجویان،دانش آموزان و از پیر و جوان از قشرها و شهرهای مختلف، به مناطق عملیاتی مشرف می شدند. میزبان اصلی این مناطق شهدا بودند و از آنها استقبال می کردند.
راهیان نور باعث شده که نوجوانان و جوانان بتوانند با سیره و راه شهدا بیشتر آشنا شوند و اتفاقات دوران ۸ سال دفاع مقدس را از نزدیک مشاهده کنند.

راهیان نور یکی از حوادث مبارک و مقدسی است که در سرزمین‌های نور در جریان بود . زایران در آن روزها در مناطق عملیاتی در شمال غرب کشور از شهرها و مناطقی همچون سنندج، دالانی، دزلی، مریوان، بانه، سردشت، پیرانشهر دیدن می کردند.

دلدادگان شهدا در مناطق عملیاتی غرب کشور به مناطقی همچون پاوه، ارتفاعات بازی دراز، سومار، تنگه مرصاد، قصرشیرین، پادگان ابوذر، قوچ سلطان و بانه قدم می گذاشتند.

مناطق عملیاتی جنوب کشور از جمله شلمچه، طلائیه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چذابه، دهلاویه پذیرای کاروان راهیان نور و مردم عزیز کشورمان بودند.

در سال ۹۶ قریب به ۷ میلیون نفر از مناطق عملیاتی دیدن کردند که این رقم در ایام نوروز و سال ۹۷ بر اساس پیش بینی مسئولان راهیان نور به رقم ۸ میلیون زائر رسید و در سال ۹۸ تعداد زائران شهدا بیش از گذشته بود.

کاروان های راهیان نور جلوه پاسداشت دوران دفاع مقدس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این در دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در کاروان های راهیان نور، دوران دفاع مقدس را قطعه ای نورانی و برگ زرین از تاریخ کشور و انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه کاروان های راهیان نور یکی از جلوه های پاسداشت آن دوران است، فرمودند: قدرت های بین المللی، جنگ ۸ ساله را با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی، به ملت ایران تحمیل کردند اما عظمت، فداکاری، ایمان، تدبیر، شجاعت و بصیرت جوانان موجب شد که جنگ به نفع ملت تمام و انقلاب اسلامی ریشه دارتر و قوی تر از گذشته شود.

رهبر انقلاب اسلامی، عزت، اقتدار، امنیت، استقلال، آزادی و سلامت امروزِ کشور و ملت را مرهون ۸ سال دفاع مقدس دانستند و تأکید کردند: دوران دفاع مقدس یک ذخیره است که باید برخلاف خواست دشمنان که درصدد به فراموشی سپردن آن هستند، برای پیشرفت کشور و رشد ملی و آمادگی مردم و جوانان در میدان های مختلف، همواره زنده بماند و مورد تجلیل قرار گیرد.
ایشان، کاروان های راهیان نور را یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه داشتن آن دوران پرعظمت خواندند و با اشاره به ابعاد گوناگون و ناگفته دفاع مقدس، افزودند: یکی از این ابعاد، تحلیل چرایی آغاز جنگ تحمیلی است که علت آن را باید در عظمت و ابهت انقلاب اسلامی و مرعوب شدن و وحشت قدرت های مسلط آن زمان در دنیا، جستجو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha