امکان اطلاع از استحقاق درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی فراهم شد

تهران - ایرنا - مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی از ارائه سرویس استعلام وضعیت برخورداری از حمایت‌های درمانی تامین اجتماعی در بستر IVR (تلفن گویا) از طریق سامانه ۱۴۲۰ خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیرحسین حمیدیان اظهار داشت: در راستای توسعه ارائه خدمات این سازمان در کانال‌های متعدد، ارائه سرویس استحقاق درمان در بستر IVR سامانه ۱۴۲۰، بر اساس کد ملی و شناسه اتباع خارجی، قابل بهره‌برداری است.
وی افزود: مخاطبان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با تماس به شماره ۱۴۲۰، انتخاب گزینه ۳ و وارد کردن کد ملی یا شناسه اتباع خارجی، از وضعیت برخورداری از حمایت‌های درمانی خود مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، هر بیمه‌شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی می‌تواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.

شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز پیش از این در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حذف صدور دفترچه‌های بیمه گفته بود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، عدم پذیرش داروخانه‌ها و مراکز درمانی بدون دفترچه بیمه را نیز در سامانه ۱۴۲۰ ثبت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha