۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 84254882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ایرانشهر: سازمان‌های مردم نهاد بازوی قوی مسوولان هستند

زاهدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی قوی برای مسوولان در حل چالش‌ها و ایجاد فرصت‌های برابر در جهت توسعه و عدالت در جامعه هستند. 

به گزارش ایرنا علی شعبانی روز یکشنبه در نشست انتخابات سالانه اعضای سازمان مردم نهاد مجمع یاوران فرهنگ و اندیشه مکران که در سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: ما برای انجام اقدامات موثر در راستای رفع تنگناهای معیشت مردم، نیازمند حمایت و همکاری نهادهای مدنی هستیم که با شناسایی چالش ها و کمک به دولت در ایجاد امکانات، محرومیت ها را رفع و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند. 

وی افزود: عدم وجود نهادهای توانمند و غیروابسته به دولت در کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما باعث شده تا فرآیند توسعه به تاخیر بیافتد وجود نهادها در آبادانی و شکوفایی استعدادها بسیار مهم و موثر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه ایرانشهر با توجه به کارکرد نهادها در هم افزایی توان اجتماعی گفت: درست است که منابع اقتصادی و انسانی در بسترسازی توسعه مهم و ضروری‌اند اما این نهادهای قدرتمند بدون وابستگی به دولتها هستند که می‌توانند نیروی پیش برنده اجتماعی را در راستای پیشرفت و ترقی اقتصادی - اجتماعی و گسترش عدالت و دموکراسی و تحقق آرمان های عمومی بسیج کنند. 

وی با اشاره به برخی خدمات مجمع اظهارداشت:سازمان مردم نهاد مجمع یاوران فرهنگ و اندیشه مکران با توجه به حضور افراد دلسوز و فرهیخته بومی در ساختار آن، خدمات ارزشمندی در جهت تامین زیرساخت های اجتماعی، آموزشی و پیشرفت منطقه ارایه کرده است. 

شعبانی تاکید کرد: یک نهاد حتی اگر در آغاز راه، مجموعه کوچکی باشد به دلیل سرشت مشارکت برانگیز و مشارکت گستر آن، می‌تواند با اتکا به توان مردم نقش مهم در توسعه و تحول جامعه هدف خود ایفا کند.

وی بیان کرد: نهادها حلقه اتصال بین دولت و مردم هستند و دولت‌ها هر قدر پیشرفته و توانمند و ثروتمند باشند باز هم نمی‌توانند همه مسائل و مشکلات اجتماعی را حل کنند بلکه از حیث کارکرد در قیاس با نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، ناموفق تر هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه ایرانشهر با اشاره به ضرورت گسترش و افزایش سمن‌ها افزود: سازمان های مردم نهاد بازوی قوی برای دولت در حل چالش ها و ایجاد فرصت‌های برابر در جهت توسعه و عدالت و بالندگی مردم هستند. 

به گزارش ایرنا در پایان این نشست، پس از انتخابات اعضای جدید هیات مدیره سازمان، از تلاش هیات مدیره سابق قدردانی شد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha