۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۰۴
کد خبر: 84254712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۰۴
کد خبر: 84254712
مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی

تهران ایرنا-نمایندگان مجلس بانک های کشور را موظف کردند در صورتی که اصل و سود سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع‌الخروجی ذی‌نفعان در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت سوم امروز - در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰، با پیشنهاد سیدشمس الدین حسینی پیرامون حمایت از مشاغل کوچک و متوسط با ۱۸۷ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

این پیشنهاد براساس بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ مطرح شده که در سال ۱۴۰۰ تنفیذ می شود و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می شود.

در این بند آمده است: حسب تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانکهای صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی‌های غیرنقدی دولت که قبلاً تسویه شده است، بانکهای فوق‌الذکر موظفند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یک‌باره تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع‌الخروجی ذی‌نفعان هر یک از طرفهای درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند.

منابع حاصل‌شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۶۰۲ با عنوان «منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره‌شده)» واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش ،‌ در سال های گذشته تسهیلاتی برای افراد کم درآمد از سوی بانک ها پرداخت شده بود، چون گیرندگان این تسهیلات قادر به پرداخت تسهیلات خود نبودند دولت تسهیلات آنان را پرداخت کرد اما هنوز وثیقه این افراد در نزد بانک ها است .

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha