امسال ۳تن و ۲۰۰کیلوگرم مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری کشف شد

شهرکرد -ایرنا- رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش پنج درصدی کشفیات مواد مخدر در سالجاری گفت:امسال سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ سلیمان ریاحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون، اجرای طرح‌های عملیاتی، انتظامی و پاکسازی مناطق آلوده استان بیش از ۲۹۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان در سالجاری بیش از هشت درصد افزایش داشته و این امر یکی از مطالبات مهم مردم است.

وی به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۴ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به اجرای طرح پاکسازی محیط پیرامون مدارس و محیط آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح در سالجاری نیز با توجه به شیوع کرونا و تعطیل بودن مراکز آموزشی اجرایی شد و با ۶ درصد افزایش کشفیات همراه شد.

وی گفت: در سالجاری دستگیری مجرمان مواد مخدر ۲۳ درصد افزایش داشته است و در این مدت سه هزار نفر از مجرمان مواد مخدر شامل معتادان، مصرف کنندگان مواد مخدر، قاچاقچیان و عناصر اصلی مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

ریاحی اظهار داشت: براساس برآورد کلی به دلیل مشکلات موجود در کشور از جمله مشکلات اقتصادی، سن اعتیاد و جرایم مربوط به مواد مخدر در استان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است، گفت: امسال ۴۳ درصد افزایش برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در استان رشد داشت و این استان یکی از استانهای برتر در کشور در حوزه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر بود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به افزایش ۱۷ درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان اشاره کرد و گفت: این افراد پس از شناسایی و دستگیر شدن با رعایت دستورالعمل بهداشتی و گرفتن تست کرونا و انجام قرنطینه  ۲ هفته‌ی در مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه قضایی پلمب محل‌ها و امکان توزیع مواد مخدر ۵۵ درصد و همچنین توقیف خودروهای قاچاقچیان نیز ۸۲ درصد افزایش داشت و در این مدت ۱۳۳ دستگاه انواع خودرو که در بحث جابه‌جایی مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد و در این مدت ۲۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد.

ریاحی با اشاره به نقش برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و برای اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و آگاه‌سازی آنها از طریق شبکه شاد دوره‌های مجازی برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راه‌های ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha