اراک میزبان رویداد اقتصادی «ایران جهش» شد

اراک- ایرنا- رئیس انجمن تحقیق و توسعه استان مرکزی گفت: رویداد « ایران جهش» برنامه مهمی در حوزه اقتصادی است و اراک به‌عنوان پایتخت صنعتی کشور در ۱۷ اسفندماه جاری میزبانی آن را در محور حوزه‌های صنایع ریلی، لوازم خانگی، صنایع آلومینیوم و نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی برعهده دارد.

«بهنام آزادی‌راد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از برگزاری این رویداد اقتصادی، بهره‌گیری از ظرفیت فعالان اقتصادی و صنعتگران و راهبردهای خلاقانه و نوآورانه در راستای شناسایی و رفع چالش‌ها و پیشبرد امور  این حوزه ها است.

وی تاکید کرد: با توجه به تنگناهای اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه، تلاش رویداد ایران جهش در این است که راهبردهای عملیاتی و موثر را  با استفاده از توان ظرفیت مهندسان داخلی برای پاسخگویی به نیازهای عرصه ریلی، صنایع آلومینیم، پتروشیمی و نیروگاهی و لوازم خانگی که استان مرکزی یکی از قطب‌های فعال آن است جمع آوری و به عرصه عمل آورد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه موسسه صنایع دفاعی وزارت دفاع متولی این طرح است، گفت: می‌طلبد که در شرایط تحریم در سایه بهره‌وری حداکثری از توان علمی و امکانات، تهدیدها  به فرصت تبدیل شود و با شناسایی ضعف و کاستی در رسته‌های تولید و زیرشاخه‌های آن حمایت اصولی و هدفمند اعمال شده و ضمن تامین نیاز  کشور ، رونق و توسعه اقتصادی در حوزه صادرات نیز رقم بخورد.
آزادی‌راد اظهار داشت: استان مرکزی را می‌توان پیمانکار عمده در صنعت ریلی، لوازم خانگی، نفت ، گاز و صنایع پتروشیمی نامید که شمار زیادی از واحدهای زیردستی را کارسازی می‌کند بنابراین نیاز است که نقشه راه هدفمند با بهره گیری از ظرفیت صنعتگران و دانشگاهیان در عرصه اقتصاد استان ترسیم شود تا اهداف جهش تولیدبه پیش برود.
 
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۲۰۰ واحد دانش‌بنیان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha