۱۲ اسفند ۱۳۹۹،‏ ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84248109
۰ نفر

برچسب‌ها

جهش فروش صنایع‌دستی زنجان به کمک فضای مجازی

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های فروش دستی در بازارچه ­ها و مغازه ­های حوزه صنایع‌دستی استان کاهش‌ اما فروش از طریق فضای مجازی در این ایام به شدت افزایش‌یافته است.

امیر ارجمند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: جامعه صنعتگران حوزه صنایع‌دستی استان زنجان برای ارائه محصولات خود از فضای مجازی استفاده کردند و مردم برای خرید از این طریق ارتباط خوبی برقرار کردند که اکنون صنعتگران به‌صورت تخصصی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام برای فروش محصولات صنایع‌دستی خود استفاده می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر تعدادی از صنعتگران حوزه ملیله، مس، چاقو و چرم  در زنجان که از طریق فضای مجازی تولیدات خود را به سایر استان‌ها و کشورهای خارجی ارسال می‌کنند که در این حوزه موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: رویکردی که در این شرایط فعالان این حوزه در پیش گرفتند، ورود به بازار فروش مجازی بود تا از این طریق بتوانند تولیدات و محصولات صنایع‌دستی خود را به دست مشتریان و علاقه‌مندان برسانند.

وی افزود: علی‌رغم محدودیت‌های آموزش‌های حضوری و تعطیلی بسیاری از دوره‌های آموزشی، علاقه مندان در استان زنجان از آموزش‌های کوتاه‌مدت صنایع‌دستی برخوردار شدند.

ارجمند با بیان اینکه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله‌کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۱۲ هزار نفر در استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =