مدیران باید برنامه‌ای منظم برای دیدارهای مردمی داشته باشند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در یکسال گذشته به دلیل شیوع کرونا برنامه برگزاری ملاقات‌های عمومی محدود شد اما مدیران موظفند برنامه‌ای منظم تدوین و با رعایت توصیه‌های بهداشتی به مشکلات شهروندان رسیدگی و پاسخگویی دغدغه‌های مردم باشند.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز دوشنبه در حاشیه برگزاری برنامه های ملاقات مردمی با جمعی از شهروندان افزود: در جریان هستیم که مردم اکنون با توجه به شرایط کرونا، تحریم و وضعیت معشیتی شرایط مناسبی نسبت به سال های قبل ندارند، لذا همه باید کمک کنیم که در این شرایط مشکلات مردم کمتر شود و تمامی مدیران مکلف به پیگیری و حل مشکلات آنان هستند.

وی ادامه داد: کمک های مدیران علاوه بر تسهیل گری امور باید در راستای جذب سرمایه گذاری، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات و مسایل اجتماعی باشد. همچنین مردم توقع دارند که مدیران با تمام تلاش و اهتمام در جهت رفع مشکلاتشان اقدام کنند که بر این اساس به همه مدیران توصیه می کنم در ایام باقی‌مانده پایان سال ملاقات های خود را با مردم بیشتر و به مشکلات و مسائل آنها بیشتر رسیدگی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران استان باید علاوه بر برگزاری ملاقات های مردمی پیگیری های خود را برای حل مشکلات مردم تا حصول نتیجه ادامه دهند، افزود: هر چند که برگزاری ملاقات عمومی بسیار الزامی و مهم است اما آنچه که از برگزاری آن مهم است رصد و پیگیری موضوع فرد ملاقات کننده با مدیر است، همچنانکه ما پس از برگزاری دیدارهای عمومی، دفتر شکایات و بازرسی استانداری ملزم به پیگیری و رسیدگی به موضوعات مطروحه و اعلام آن به مدیریت استان برای در جریان قرار گرفتن از تلاش های صورت گرفته در حل مشکلات مردم می باشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: شاید در ملاقات های عمومی مدیر نتواند به همه مشکلات رسیدگی کند زیرا امکان دارد بعضی از موضوعات خارج از توان آن مدیر باشد اما اگر مشکلات بیش از ۸۰ درصد مراجعه کنندگان حل شود عدد مناسب و قابل قبولی است.

بازوند تاکید کرد: مدیران باید با تلاش ویژه و برگزاری مستمر ملاقات های مردمی، سختی هایی که در این مدت کرونایی برای مردم ایجاد شده را جبران کنند و همه مدیران ملزم به اجرای این  روند کاری می باشند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات سیستم بروکراسی در کشور گفت: این سیستم نفس ساختار کشور را با مشکل مواجه می سازد و این مشکل فقط خاص استان کرمانشاه نیست لذا باید تلاش کنیم که مشکلات این سیستم بر روند اداری کمتر شود و مردم سریعتر و آسانتر به درخواست های خود در مراجعه به ادارات دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: به همه مدیران تاکید می کنم که فرآیندهای مازاد بروکراسی در ادارات را با جدیت حذف کنند زیرا این موضوع یکی از چالش های توسعه و پیشرفت است و با حذف آن زمینه های خدمات گسترده تر به مردم بیشتر خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها