نویسنده فلسطینی: رهبر عالی ایران موضع تهران را قاطعانه تبیین کرد

تهران - ایرنا - «بسام ابوشریف» نویسنده فلسطینی تاکید کرد: آیت الله «سید علی خامنه ای» رهبر عالی ایران موضع تهران را قاطعانه تبیین و یکسره کرد و اعلام نمود که تا قبل از لغو مجازات ها مذاکره ای صورت نخواهد گرفت و موشکهای ایران نیز قابل مذاکره نیستند.

ابوشریف در مقاله امروز (شنبه) در روزنامه «رای الیوم» چاپ لندن، مواضع جبهه مقاومت را روشن، علنی ، محکم و استوار توصیف کرد و افزود: اما آمریکا به عنوان طرف مقابل محور مقاومت هم اکنون با بن بست مواجه شده است و در حال حاضر به دنبال یافتن راه برون رفت از بحران و یا راهی برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران است.

این تحلیلگر سرشناس مسائل سیاسی جهان اسلام از تلاش کاخ سفید جهت همراه کردن همپیمانان اروپایی آمریکا یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان در ارتباط با بازگشت به توافق هسته ای (برجام) به عنوان " یک تلاش بی ثمر " نام برد، زیرا به نوشته ابوشریف، این سه کشور اروپایی به دلیل " عدم پایبندی به تعهدات شان در قبال ایران و نداشتن صداقت خود را به اثبات رسانده اند" و در واقع خود نیازمند مساعدت دیگران هستند و نمی توانند به دولت "جو بایدن" جهت بازگشت به توافق هسته ای کمکی ارائه دهند.

این کارشناس فلسطینی همچنین از "رویکرد آمریکا مبنی بر ایجاد تنش در سوریه و عراق" به عنوان یک " رویکرد ناکام " نام برد که اگر "بیشتر شدت بگیرد، شکست خواهد خورد".

ابوشریف همچنین پیش بینی کرد که بحث و بررسی لایحه قانونی بازگشت بایدن به توافق هسته ای " زمینه ساز لغو تحریم ها علیه ایران " خواهد شد.

این اندیشمند فلسطینی در ادامه مقاله خود " مواضع ثابت ایران را مبتنی بر حق و عدالت " دانست و افزود: البته قدرت تهران مبتنی بر نیروی نظامی در هم کوبنده است که آمریکا در صورت توسل به زور علیه ایران از واکنش آن نگران است.

ابوشریف با اشاره به سست شدن روابط "بنیامین نتانیاهو" با آمریکا از آن به عنوان یک " اصطکاک راهبردی " برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی نام برده و از بازگشت دولت بایدن به توافق هسته ای به عنوان یک "اصطکاک راهبردی" دیگر یاد کرد که در صورت تحقق یافتن " کشمکش میان تل اویو و واشنگتن شدت خواهد گرفت".

وی اضافه کرد: تلاش های نتانیاهو علیه بازگشت آمریکا به برجام یک نوع تهدید برای رئیس جمهوری آمریکا است. رژیم اسراییل به تمامی مراکز تاثیرگذار و لابی ها در آمریکا و اروپا دستور داده تا مانع از اقدام بایدن شوند . نتانیاهو برای همپیمانان خود در خلیج فارس و "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی پیام های فوری ارسال کرد تا آنها را به سوی موضع خود و اعلام مخالفت با موضع بایدن سوق دهد. این اصطکاک گسترش یافته است، اما میان دولت آمریکا و نتانیاهو نه اسراییل منحصر خواهد ماند . بایدن به حمایت های خود از اسراییل ادامه خواهد داد و اختلاف خود را منحصر به نتانیاهو می داند.

ابوشریف با اشاره به تلاش های رژیم صهیونیستی و همپیمانان عربی و غربی اش برای بین المللی کردن بحران در خاورمیانه به عنوان " خطرناک ترین چالش فراروری محور مقاومت" نام برد.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha