شطرنج باز نابعه میاندوآبی به اردوی تیم ملی دعوت شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب گفت: "عرشیا علاقمند" شطرنج‌باز نابغه و نوجوان اهل این شهرستان به اردوی تیم ملی دعوت شد.

رضا زرندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات شطرنج آنلاین قهرمانی رده‌های سنی کشور با حضور هزار و ۷۰۰ شطرنج‌باز در ۱۲ رده سنی دختران و پسران و طی ۲ مرحله مقدماتی و نهایی با کنترل ویدئویی و در بستر پلت فرم chess.com بهمن ماه سال جاری برگزار شد که در پایان این شطرنج‌باز شایسته میاندوآبی توانست مدال برنز مسابقات را کسب کرده و به اردوی تیم ملی دعوت شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این مسابقات ۲۴ بازیکن از آذربایجان‌غربی شرکت داشتند، افزود: "علاق‌مند" قهرمان نام آشنای شطرنج استان از میاندوآب با وجود درخشش و صدرنشینی در رده بندی اولیه مرحله مقدماتی جدول زیر ۱۲ سال، بخاطر انجام چند حرکت اشتباه ناشی از لغزش ماوس در برابر حریفان پایین جدولی از کسب مقام قهرمانی باز ماند و به مدال برنز بسنده کرد و راهی اردوی تیم ملی شد.

رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب‌ بیان کرد: نونهال آینده دار و نابغه شطرنج آذربایجان‌غربی امسال هشت مدال طلا، چهار مدال نقره و سه مدال برنز در مسابقات بین‌المللی مجازی "یونیتی کاپ" را که با حضور بیش از ‌هزار بازیکن و صدها استاد بزرگ بین‌المللی روزهای یکشنبه در بستر سایت جهانی Lichess.org با فرمت برق آسا برگزار می‌شد، کسب کرده است. 

زرندی گفت: این شطرنج‌باز جوان و آینده‌دار نیز با همت و عملکردی درخور تحسین، از خرداد ماه تاکنون توانسته با کسب نتایج درخشان در برابر حریفان قَدَر خود هشت مدال طلا، هفت مدال نقره و برنز را در رده‌های سنی و محدوده ریتینگ خود به دست آورد.

به گزارش ایرنا، این نونهال خوش‌فکر و آینده‌دار در حال حاضر قهرمان رده سنی زیر ۱۰ سال آذربایجان‌غربی و کشور بوده و در مسابقات مختلف کشوری، استانی و منطقه‌ای در سال‌های اخیر نتایج و مقام‌های بسیار خوبی کسب کرده‌ است.

"عرشیا علاقمند" شطرنج باز نابغه میاندوآبی همچنین قادر است تمرینات و بازی‌های خود را به صورت چشم بسته نیز انجام ‌دهد.

بازی چشم بسته از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین نوع مسابقات شطرنج است که در سطوح بالای استادی برگزار می‌شود و مستلزم تمرکز و هوش وافر است که تا بحال در سطح کودکان به ندرت برگزار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha