تولید بیش از ۶۰ هزار کیلووات ساعت برق در آبفای منطقه یک

تهران- ایرنا- معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران گفت: بیش از ۶۰ هزار کیلووات ساعت انرژی برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی این شرکت تولید شد.

به گزارش ایرنا از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، احمد محمودی سوره روز چهارشنبه با بیان اینکه ۲ نیروگاه خورشیدی شرکت آبفای منطقه یک هم‌اکنون در ساختمان‌های ناحیه ۲ (نیاوران) و ناحیه سه (شهرک غرب) فعال است، افزود: نخستین نیروگاه این شرکت به ظرفیت ۱۵ کیلووات در سال ۹۷ در ساختمان ناحیه سه راه‌اندازی شد و عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ناحیه ۲ نیز در اسفندماه سال گذشته به پایان رسید و  مجموع انرژی تولید شده توسط این نیروگاه‌ها تاکنون ۶۰ هزار و ۵۱۰ کیلووات ساعت اعلام شده است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی این شرکت برای راه‌اندازی یک نیروگاه خورشیدی دیگر به ظرفیت ۲۰ کیلووات ساعت در ساختمان در حال احداث ناحیه یک (زرگنده) خبر داد و پیش‌بینی کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این ساختمان در سال آینده، توان تولید انرژی خورشیدی توسط آبفای منطقه یک ۲۰ کیلووات افزایش یابد.

این مقام آبفای تهران  به انعقاد قراردادی با شرکت برق منطقه‌ای برای فروش انرژی مازاد این نیروگاه‌ها و تزریق آن به شبکه سراسری برق اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این قرارداد، هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی به قیمت ۲ هزار و ۱۰۰ تومان به شرکت‌های برق فروخته می‌شود.

محمودی مجموع درآمد حاصل از فروش انرژی مازاد نیروگاه‌های خورشیدی آبفای منطقه یک را از سال ۹۷ تاکنون ۸۶۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی شده است سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این نیروگاه‌ها در مدت پنج سال برگشت داده شود که با روند کنونی، این امر محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه‌ها افزون بر ایجاد درآمد برای شرکت آبفای منطقه یک تهران، به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش گازهای گلخانه‌ای و حفظ زیست بوم نیز کمک شایانی می‌کند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران سپس به ظرفیت فراهم شده در بخش دیزل ژنراتورها و تامین برق اضطراری برای ساختمان‌های این شرکت اشاره کرد و افزود: امسال برای تامین برق اضطراری ناحیه دو، ۱۱۰ کیلووات دیزل ژنراتور خریداری شد که با این حساب، ظرفیت مجموع برق اضطراری تامین شده در کل شرکت به ۳۶۲ کیلووات رسید.

وی اظهار داشت: براساس برنامه باید تا پایان سال ۱۴۰۲ مجموع ظرفیت دیزل ژنراتورهای شرکت جهت تامین برق اضطراری به ۴۵۶ کیلووات برسد که تاکنون بخش عمده‌ای از این ظرفیت تامین شده است.

وی استفاده از دیزل ژنراتورها را به‌ویژه در ساعت‌های پیک مصرف در تابستان، در جهت همراهی با شبکه سراسری برق دانست و گفت: این امر باعث شده است تا در ساعت‌های پیک از تسهیلات و تخفیف‌های شرکت برق در محاسبه تعرفه مصرفی برخوردار شویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha