۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1435
کد خبر: 84242125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت زکات در توسعه مناطق محروم موثر است

بوشهر -ایرنا- ناظر ویژه نماینده ولی‌فقیه در شورای زکات کشور گفت: احیای فرهنگ زکات به عنوان یک واجب الهی نقشی مهم در حل مشکلات مردم و توسعه مناطق محروم دارد.

علیرضا معروفی روز چهارشنبه در نشست با فرماندار دشتی استان بوشهر افزود: زکات باید در جامعه ترویج شود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، شورای زکات شهرستان‌ها باید در زمینه جذب زکات کشاورزان فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: کشاورزان سهم بزرگی در احیا و پرداخت زکات دارند و مدیران و دست اندرکاران جهاد کشاورزی، بخشداران و دهیاران باید این قشر را بیش‌ از پیش در این زمینه ترغیب و تشویق کنند.

معروفی ادامه داد: زکات جمع‌ آوری ‌شده در هر نقطه‌ای از ایران که جمع‌ آوری شود، ۶۲ درصد آن در امور محرومان و ۳۸ درصد ‌هم در پروژه‌های عام‌المنفعه همان منطقه هزینه خواهد شد.

وی از حمایت‌ها و تلاش‌های فرماندار دشتی برای احیای فرهنگ زکات در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: یکی از اهداف سفرهای ما نظارت بر جمع‌آوری و هزینه زکات و نقش اعضای شورای زکات در پیگیری پیام مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ زکات در همه نقاط کشور است. 

وی به نقش تاثیرگذار فرمانداران در شورای زکات اشاره کرد و افزود: انتظار داریم بخشداران و دهیاران در فعال کردن شورای زکات بخش‌ها و روستاها توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

معروفی اظهار داشت : برای توسعه و ترویج فرهنگ زکات باید المان‌های زکات در سطح روستاها احداث و آثار آن نیز در روستاها بیشتر و بهتر برجسته شود.

فرماندار دشتی گفت: همه مسئولان باید با برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم نسبت به رفع مسائل و مشکلات محرومان اهتمام  ویژه داشته باشند.

عبدالله نادری افزود: دولت در زمینه ساخت مسکن محرومان نگاه ویژه دارد که از حمایت‌های استاندار بوشهر در احداث چهار هزار واحد مسکونی تقدیر وتشکر می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی کارهای خوبی در دشتی صورت گرفته‌است طوریکه در زمان حاضر ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی و اقتصادی در این شهرستان  در دست اجرا است که با تکمیل و راه‌اندازی آنها فرصت اشتغال‌زایی بسیار خوبی برای نیروهای بومی شهرستان فراهم می‌شود.

نادری اضافه کرد: در زمان حاضر  ۶۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان دشتی جمع‌آوری شده که تلاش داریم این رقم افزایش یابد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha