عراقچی: لغو کامل تحریم‌ها شرط اساسی اجرای تعهدات برجامی ایران است

تهران-ایرنا- معاون سیاسی وزارت امور خارجه بازگشت بی‌قید و شرط آمریکا به برجام و لغو کامل تحریم‌ها را شرط اساسی اجرای کامل تعهدات برجامی ایران عنوان کرد و گفت: اقدام ایران در کاهش تعهدات هسته ای منطبق بر برجام و در واکنش به عدم ایفای تعهدات اروپا و آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه در دومین دور رایزنی‌های  سیاسی ایران و بلغارستان با گئور گئورگیئف معاون سیاسی وزارت خارجه بلغارستان پیرامون موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، موضوعات منطقه ای و بین المللی و آخرین تحولات برجام تبادل نظر کرد.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه ضمن تایید اهمیت حفظ برجام به عنوان یک ‌دستاورد دیپلماسی در دوران معاصر، بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام و لغو کامل تحریم‌ها را شرط اساسی برای اجرای کامل تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد اقدام ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای خود منطبق بر مفاد برجام بوده و در واکنش به عدم ایفای تعهدات آمریکا و  اروپا صورت پذیرفته است.

عراقچی با اشاره به افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور در سال گذشته، بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های برای ارتقای مبادلات اقتصادی تاکید کرد.

توسعه روابط پارلمان‌ها دو کشور از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر عراقچی در این گفت وگو بود.

گئور گئور گیئف معاون سیاسی وزارت خارجه بلغارستان هم با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار دیپلماسی برای حل اختلافات گفت ما همراه با اتحادیه اروپایی از ابتدا با خروج آمریکا از برجام مخالف بودیم و برای نجات برجام تلاش کرده‌ایم.

وی با ابراز خرسندی از روند رو به افزایش مناسبات تجاری دو کشور بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه مناسبات همه جانبه با کشورمان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی تاکید کرد.

طرفین در نشست مجازی همچنین نسبت به گسترش همکاری در زمینه گردشگری میان دو کشور پس از بهبود شرایط همه گیری ویروس  کرونا ابراز تمایل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha