شانس قصرشیرین برای تبدیل به منطقه آزاد تجاری بالا است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بررسی هشت منطقه آزاد در کشور گفت: از این هشت منطقه شاید یک یا ۲ منطقه انتخاب شود که شانس قصرشیرین بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری افزود: در جلسه هفته پیش هم باوجود اینکه برخی از اعضای کمیسیون حضور نداشتند اما علاوه بر مجموعه مدیران استانداری، حجت الاسلام «محمدی عراقی» نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خیلی صریح و قاطع دفاع جانانه‌ای از قصرشیرین کردند.

وی ادامه داد: دیدگاه برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است مناطق آزاد نباید به مرکز واردات تبدیل شود و با توجه به اینکه قصرشیرین از نظر زیرساخت، راه‌آهن، آزادراه و فرودگاه مزیت‌های فراوانی دارد می‌تواند به قطب صادرات هم تبدیل شود.

بازوند بر توجه ویژه به مقوله استانداردسازی در قصرشیرین تاکید کرد و اظهار داشت: تجار و صادرکنندگان وقتی بازاری را به دست می‌آورند باید به فکر ۵۰ سال آینده باشند و از این نظر کالاهای صادراتی باید باکیفیت و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا باشد.

استاندار کرمانشاه بازار عراق را برای کشور بسیار خوب توصیف کرد و افزود: اگر کالاهای ما استاندارد نداشته باشد و مناسب خریدار هم نباشد، از ایران خریداری نمی‌کنند و باوجود اینکه روابط سیاسی خوبی با عراق داریم اما ممکن است این بازار را از دست بدهیم پس بنابراین مقوله استاندارد نه تنها در کرمانشاه بلکه در کل کشور باید جدی گرفته شود.

سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی تومانی در حوزه نفت

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی انجام شده در حوزه پتروپالایش و پالایشگاه، کرمانشاه را به قطب کشور تبدیل می‌کند، گفت: سهم سازندگان، تولیدکنندگان، پیمانکاران و مردم کرمانشاه از بازار ایجاد شده در سال ۱۴۰۰ نباید کم باشد.

بازوند افزود: وزیر نفت لیست سازندگان قطعات و ماشین‌آلات و پیمانکاران فعال کرمانشاه در حوزه‌های مختلف را از ما خواسته تا کارهای اجرایی را تا حد ممکن به پیمانکاران و کارآفرینان کرمانشاهی و بومی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: هفته آینده از همه کسانی که می‌توانند کاالاها و تجهیزات مورد نیاز این پروژه‌های را تامین کنند دعوت به همکاری می‌شود تا سهم مردم و تولیدکنندگان کرمانشاهی از این بازار کم نباشد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بازار ۶ هزار میلیاردی بعد از زلزله ایجاد شد، گفت: کرمانشاهی‌ها در آن زمان نتوانستند از این بازار استفاده کنند و سهم آنها کمتر از ۵۰ درصد بود در حالی که سایر استان‌ها مانند یزد و تبریز خیلی خوب از این بازار استفاده کردند.

بازوند حوزه نفت و گاز را فرصت خوبی برای استان کرمانشاه در سال آینده توصیف کرد و گفت: ایجاد یک شغل کار بسیار سختی است و اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند شاخص‌هایی چون بیکاری، فلاکت و سرانه درآمد مردم را تغییر دهد این است که ما شهروندان پولداری داشته باشیم و امیدواریم خروجی این پروژه‌ها در نهایت به ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد مردم منجر شود.

در پایان این مراسم از پتروشیمی بیستون (آلکیل بنزن خطی)، پتروشیمی کرمانشاه (کود اوره)، شرکت مارپیچ باختر (مفصل‌های کروی)، شرکت محورسازان زاگرس (مفصل‌های کروی)، شرکت تعاونی ۱۲۱ (ماست کم چرب)، مجتمع کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه (روغن سویا)، شرکت سیمان سامان غرب (سیمان پرتلند) و شرکت قطعات بتنی فرامان غرب (اهتمام به کیفیت استاندارد) و همچنین از مهندس بهزاد فرخی به عنوان مدیر کنترل کیفیت نمونه ملی هم تجلیل و قدردانی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha