راز شرکت های معروف جهان در چیست که به این میزان معروف شدهاند؟ جواب سوال این است که این برندها با رابطه خوبی که بین مشتریانشان دارند و همچنین با درک درستشان از خواستههای بازار و نیازهای اصلی مشتری در جایگاه برترین برندهای دنیا قرار گرفتهاند. همه ی برندهای معروفی که میشناسید و شاید از آنها خرید کرده باشید همگی رازهایی برای معروف شدن خویش دارند که بارزترین آنها بسته بندی است.
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا بسته بندی؟ اصلا ارتباط بسته بندی با فروش و صادرات چیست؟ برندهای معروف همانند فروشگاههای بزرگ لوازم خانگی و یا فروشگاههای اینترنتی که همگی سهم زیادی در فروش را از آن خود کردهاند، در کنار کیفیت محصولاتی که در حال عرضه است پکهای جذاب آنها نیز مورد بررسی قرار میگیرند.
برندهایی را در سطح بازارهای جهانی معروف شدهاند همیشه پاسخگوی پیشنهادات و انتقادات مشتریانشان بوده و با توجه به نیازهای اصلی آنان پکهای خود را طراحی میکنند.
بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتنهای بسته بندی انواع محصولات
هر تولید کننده در هر زمینه ای خواستار این است که بخشی از فروش خود را به صادرات اختصاص دهد تا در بازارهای جهانی دیده و مطرح گردد. کیفیت عالی و بدون تغییردر محصولات همیشه آن را در صدر نگه میدارد، در کنار بالا بودن کیفیت کالا، مناسب بودن بسته بندی محصولات نیز امری جدی محسوب میشود که این را تولید کنندگانی که در زمینه صادرات فعالیت دارند درک کرده و بازخورد آن را دریافت کرده اند.
مصرف کننده در وهله اول به ظاهربسته بندی نگاه کرده و در مدت زمان کوتاهی به بررسی آن می پردازد. چه بسته بندی خوبی! چه رنگهای زیبایی! اینها جملاتی هستند که شاید در ثانیه های اول در ذهن ها بیایند. پس طراحی و استفاده درست از رنگ و طرح ها میتواند کمک زیادی به جذب مشتری و بازاریابی و فروش نماید.
عوامل موفقیت یک برند
کلمه ی برند، یک کلمه ی مستقل و معنا دار است که در کنار آن چیزهای زیادی وجود دارد. کلماتی همانند: طراحی، مشتری، لوگو، هویت، تجارت، بازاریابی، تبلیغات و غیره به دنبال کلمه ی برند نمایان خواهند شد. تمامی اینها جز اصلی و فرعی یک بسته بندی محسوب میشود به گونه ای که وقتی میخواهید برای محصولی پکی را تولید کنید توجه کردن به این نکات و به کارگیری آنان میتواند در مسیر بهتر شدن کمکتان کنند.
رکن اصلی که اساس تولیدات بر روی آن ساخته میشود مشتری یا مصرف کننده است یعنی اگر کالای شما خریداری در بازار مورد نظر نداشته باشد عملا تولید آن کالا معنایی ندارد. نیازهای مشتریان، توجه به خواسته های آنان و احترام به سلیقه از عواملی هستند که در جلب رضایت مصرف کننده نقش چشمگیری را ایفا میکنند.
چگونگی برند شدن
عوامل مختلفی در برندینگ یک محصول تاثیر گذارند که مهم ترین آنها بعد از کیفیت خود کالا، طراحی آن است. داشتن یک طراحی منحصرد به فرد که بتواند چشم ها را دقایقی بر روی یک کالا نگه دارد، استفاده از ایده های نو و تازه که در هیچ جا مورد استفاده قرار نگرفته باشد و شیوه ی بکار گیری طرح ها و رنگ ها در کنار یکدیگر همگی در بخش طراحی اند که از ذهنی خلاق و ایده پرداز بر می انگیزد.
شاید از خودتان بپرسید که با همه این گفته ها چه نوع بسته بندی میتواند همگی این عوامل را در خود بگنجاند؟ جواب این سوال را در ادامه خواهید دید.
بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه وکارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه
جعبه کارتن و مقوا از انواع دیگر بسته بندی هستند که در اشکال مختلفی به تولید میرسند، می دانیم که در بازارهای موجود مدل های دیگری از بسته بندی نیز به چشم میخورند. کارتن و مقوا با داشتن وزن سبکی که دارند حمل و نقل محصولات را تسهیل میکنند و همچنین در کنار بودن چنین ویژگی، قابلیت چاپی در این نوع پک ها وجود دارد که شاید در هیچ نوع دیگری با این کیفیت پیدا نخواهید کرد.
نبودن محدودیت در رنگ و طرح خود عامل مهمی است که تولید کنندگان در پی آن میگردند، از آنجایی که بسته بندی خود یک یک تبلیغ بصری محسوب میشود داشتن چنین ویژگی هایی برای افزایش فروش و جذب مشتری هر محصول تعیین کننده اند.
کلام آخر
با ذکر مطالب فوق، صنایع کارتن سازی آوین پک با بیش از یک دهه تجربه با داشتن تیمی حرفه ای برای تولید کنندگانی که میخواهند سهم انبوهی از کالاهای خود را در بازارهای خارجی و داخلی به فروش برسانند، با دادن مشاوره رایگان در جهت ثبت سفارش برای خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر است.
م. خ
نظر شما