استاندار خراسان رضوی بر افزایش نظارت‌های کرونایی تاکید کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی با اشاره به عواقب عادی انگاری و غفلت از نظارتها گفت: نظارت‌های کرونایی بر بازار در آستانه عید نوروز باید افزایش یابد.

محمد صادق معتمدیان شنبه شب در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: وضعیت این استان از نظر ابتلا به کرونا، طبق گزارش ستاد ملی طی چند هفته گذشته ثابت بوده است لذا از مسوولان و دست اندرکاران که در توفیق این اقدامات حیاتی، نقش داشتند قدردانی می کنم.
وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ۱۸ شهرستان خراسان رضوی از نظر کرونا آبی و ۱۵ شهرستان زرد است که طی هفته‌های اخیر تغییر محسوسی نداشته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: خطر شیوع موج چهارم کرونا و همچنین همه گیری ویروس جهش یافته آن در این استان نیز وجود دارد لذا آگاهی بخشی به مردم و جلوگیری از عادی انگاری  از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با اشاره به عواقب شیوع ویروس کرونای انگلیسی افزود: به همین علت غربالگری مسافران خارجی و داخلی در مبادی ورودی به ویژه در فرودگاه مشهد از اهمیت بسیار برخوردار است. 
معتمدیان ادامه داد: حدود یک سال از ورود ویروس کرونا به ایران می گذرد و جمهوری اسلامی در  مدیریت و کنترل این بیماری موفق عمل کرده است.
وی گفت: در آستانه  فرا رسیدن سال نو و افزایش خریدهای نوروزی افزایش اقدامات نظارتی و پیشگیرانه در این راستا بسیار ضروری است. 
استاندار خراسان رضوی افزود: باید با همکاری بخش خصوصی و اصناف نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع های تجاری و بازارها به طور مستمر دنبال شود.
وی ادامه داد: سیاست گذاری، مدیریت و راهبری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در همه اماکن به ویژه ادارات، اصناف و ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف تامین سلامت مردم  اهمیت بسزایی دارد و بر انجام این امور نظارت دقیق  وجود خواهد داشت.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha