عملیات اجرایی کارخانه زغالشویی در طبس آغاز شد

بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی کارخانه زغالشویی معدن زغال‌سنگ کوچکعلی شمالی در شهرستان طبس با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز شنبه در حاشیه این آیین که با حضور امام جمعه و فرماندار ویژه طبس، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد، گفت: این کارخانه زغالشویی توسط شرکت توسعه معادن فلات زرین کیمیا در مجتمع زرین کیمیای طبس و در جوار معدن زغال‌سنگ کوچکعلی شمالی طی سال ۱۴۰۰ ایجاد و احداث خواهد شد.

حجت ایمان‌طلب ادامه داد: عملیات اجرایی احداث این کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن کنسانتره امروز آغاز شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحد برای حدود ۸۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: فاز نخست معدن زغال‌سنگ کوچکعلی شمالی در طبس همزمان با دهه فجر امسال با ذخیره قطعی حدود ۴۰ میلیون تن زغال‌سنگ حرارتی و استخراج اسمی ۹۶ هزار تن در سال، با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر رسما به بهره‌برداری رسید.

امام جمعه و فرماندار ویژه طبس به همراه نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان و جمعی از مسوولان امروز (شنبه) از معدن فلورین (۱) و (۲) در طبس نیز بازدید کردند و از نزدیک با روند استخراج و فعالیت این معدن آشنا شدند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از این معدن گفت: مسوولان در ادامه بازدیدهای امروز خود در شهرستان طبس از معدن فلورین شرکت معدنی فلوراسپار در حدود ۱۱۰ کیلومتری شهر طبس بازدید کردند.

ایمان‌طلب افزود: معدن فلورین شرکت فلوراسپار یکی از معادن مهم و منحصر بفرد استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس بوده که در وسعت حدود ۲۴ کیلومتر مربع در حال فعالیت است.

وی اظهار داشت: این معدن با ذخیره قطعی بالغ بر ۵۰۰ هزار تن و استخراج اسمی سالانه ۱۵ هزار تن ماده معدنی، در حال حاضر برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: واحد کنسانتره فلورین جوار این معدن نیز سالانه پنج هزار تن ماده معدنی فرآوری شده را تولید می‌کند.

وی افزود: همچنین معدن فلورین (۲) شرکت توسعه سرمایه‌گذاری نور با ذخیره قطعی ۲۴۰ هزار تن ماده معدنی فلورین، سالیانه ۱۵ هزار تن استخراج اسمی دارد.

ایمان‌طلب اظهار داشت: در واحد کنسانتره فلورین این معدن سالانه پنج هزار تن ماده معدنی فرآوری می‌شود و این معدن و واحد فرآوری جوار آن توانسته زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کند.

وی گفت: از تعداد پنج معدن ماده معدنی شاخص فلورین، چهار معدن در شهرستان طبس و یک معدن در شهرستان نهبندان فعالیت دارند.

طبس بزرگترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک شو ایران در این منطقه است.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

مرکز این شهرستان در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha