۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84236501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پساب تصفیه خانه فاضلاب تربت‌حیدریه به مجتمع فولاد رخ تحویل می‌شود

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: براساس تفاهمنامه بین شرکت طوس مسیر و مجتمع فولاد رخ، از ابتدای سال آینده پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر تحویل این مجتمع می شود.

علیرضا عباسی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصفیه خانه فاضلاب تربت‌حیدریه سالانه ۳.۶ میلیون مترمکعب پساب تولید می کند که از ابتدای سال آینده این پساب به  مجتمع فولاد رخ تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره برداری از شبکه و پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر در سال های قبل بر اساس قرارداد بیع متقابل بین شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه و شرکت طوس مسیر که سرمایه گذار کنونی فاضلاب این شهر است به مدت ۲۹ سال در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو تربت‌حیدریه گفت: سرمایه گذار درآمد حاصل از فروش پساب را صرف انجام تعهدات خود خواهد کرد.

عباسی گفت: این تعهدات شامل اجرای ۱۰۰کیلومتر شبکه و نصب ۲۲ هزار انشعاب فاضلاب ظرف چهار سال و احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در سال می باشد که تاکنون بخشی از تعهدات اجرا شده است.
وی  افزود: یکی از فاکتورهای مهم و مورد نیاز مجتمع فولاد در جلگه رخ، آب است که برای رفع این نیاز اساسی، با همکاری شرکت آبفای خراسان رضوی، نماینده تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، شرکت طوس مسیر و مجتمع فولاد رخ، تفاهمنامه مربوط به تحویل پساب به مجتمع فولاد هفته قبل به امضا رسید.
عباسی ادامه داد: تحویل پساب به مجتمع فولاد رخ ،باعث حفظ منابع آب شرب منطقه و کمک به حفظ محیط زیست است که زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه ۴۷ پارچه آبادی و ۲۶ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر رباط سنگ در ۳۰ کیلومتری شهر تربت‌حیدریه و ۱۲۰ کیلومتری مشهد است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه نیز در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha