بیش از ۶۰ هزار فعال فرهنگی هنری کمک هزینه بیکاری کرونا گرفتند

تهران- ایرنا- روابط عمومی صندوق اعتباری هنر از ثبت نام بیش از ۸۳ هزار نفر فعال فرهنگی و هنری کشور برای دریافت هنرکارت و واریز کمک هزینه بیکاری کرونا به حدود ۶۰ هزار نفر از ثبت نام شدگان خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، از زمان اعلام فراخوان صندوق اعتباری هنر برای ثبت نام اعضا در سامانه هنرکارت، تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۹ نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور برای دریافت این کارت ثبت نام کرده که از این تعداد ۶۲ هزار و ۲۳۳ نفر عضو صندوق اعتباری هنر و ۲۱ هزار و ۲۷۶ نفر فاقد عضویت هستند.

این گزارش می افزاید: برای ۹۷ درصد ثبت نام کنندگان واجد شرایط (بیش از ۶۰ هزار نفر) افتتاح حساب انجام گرفت و هنرمندانی که دارای نشان درجه یک هنری بوده مبلغ ۵۰ میلیون ریال و برای سایر اعضای صندوق مبلغ ۱۵ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه بیکاری ایام کرونا به حساب «هنر کارت» آنها واریز شد.

همچنین برای حدود ۳ درصد از ثبت کنندگان طی روزهای آتی افتتاح حساب انجام و این مبلغ به حساب آنها واریز می شود.

از آنجا که خدمات صندوق اعتباری هنر صرفاً به اعضای این صندوق تعلق می گیرد، براساس اساسنامه امکان ارائه خدمات به هنرمندان غیرعضو وجود ندارد.

هنر کارت در یک نگاه

ارائه «هنر کارت» در راستای خدماتی است تا بسیاری از اشکالات هویتی هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر را مرتفع کند. اطلاعات کاملی از هنرمندان دریافت و با تبدیل کردن این کارت شناسایی به یک کارت بانکی شرایطی را به وجود می آورد که مجموعه‌ای از خدمات در برگیرنده امتیازات و ارزش افزوده‌هایی می‌شود که این کارت را به یک کارت باشگاهی تبدیل می‌کند.

این کارت دارای جیب‌هایی است که اعتباراتی نیز به آن تعلق می‌گیرد و دارای ویژگی‌هایی در حوزه خرید و فروش است که دارنده کارت می‌تواند از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کند. اینها پول نیستند بلکه اعتباراتی است که می‌تواند شرایط مساعدی را برای خدمت رسانی خلق کند.

«هنر کارت» یک کارت چندمنظوره است که می‌تواند خدمات مختلفی را به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ارائه دهد. بسیاری از مجموعه‌های خدماتی کشور می‌توانند به آن مراجعه و شرایط خوبی را برای هنرمندان ایجاد کنند.

«هنر کارت» در آینده به عنوان یک نماد هویتی اصحاب فرهنگ و هنر در خارج از کشور نیز ثبت خواهد شد. در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با وزارت امور خارجه صورت گرفته است و در آینده نزدیک این مهم نهایی خواهد شد.

با شیوع و همه گیری ویروس کرونا در کشور ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از طریق صندوق اعتباری هنر تمامی خدمات و حمایت های مالی و هر نوع کمک به ویژه در نظر گرفتن تسهیلات در ایام کرونایی را از طریق این کارت به اعضای خود و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ارائه می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha