۲۳ درصد همدانی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکردند

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: بررسی وضعیت مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب، گویای بی اعتنایی ۲۳ درصد همدانی ها به فاصله گذاری اجتماعی در یک هفته گذشته است.

 لیدا رفعتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پایانه مسافربری برون شهری و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی همچنان مناسب نیست و ۵۰ درصد مراجعان به این مراکز این مولفه را رعایت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین ۷۵ درصد مراجعان به دفاتر پیشخوان، ۶۷ درصد مراجعه کنندگان به مطب پزشکان، ۷۲ درصد حاضران در آرامستان ها، ۷۵ درصد مراجعه کنندگان به سوپرمارکت و خواربارفروشی ها نسبت به رعایت فاصله گذاری فیزیکی توجه دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی خدماتی طی یک هفته گذشته ۸۲ درصد بوده است که کمترین رقم مربوط به جایگاه های سوخت با ۷۲ درصد است.

رفعتی اضافه کرد: با وجود اینکه استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان همواره مورد تاکید است اما ۱۹ درصد آنها نسبت با این هشدار توجهی نداشتند که بیشترین بی توجهی مربوط به کارگاه ها و صنایع کوچک با ۷۵ درصد، نانوایی ها ۷۶ درصد و سوپر مارکت و خواربار فروشی ۷۵ درصد است.

وی گفت: وضعیت خدمات گیرندگان درباره استفاده از ماسک نیز رضایت بخش نبوده و به طور میانگین ۷۵ درصد از ماسک استفاده کرده یعنی ۲۵ درصد مراجعان به مراکز عمومی، خدماتی و صنایع از زدن ماسک امتناع کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نیمی از مراجعان به پایانه‌های مسافربری ماسک می زنند افزود: سپس به ترتیب زندان ها با ۶۶ درصد، کارگاه ها و صنایع کوچک با ۷۱ درصد و سوپر مارکت و خواربار فروشی با ۷۴ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. 

رفعتی بیان کرد: در یک هفته گذشته سه هزار و ۵۸۸ بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب این استان صورت گرفت که ۲۴۶ واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی شده و ۱۹ واحد پلمب شدند.

عنوان

تعداد بازرسی

تعداد رعایت بهداشت فردی

استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان

استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان

رعایت فاصله گذاری

اخطار و معرفی به مرجع قضایی پلمب
ادارت و سازمان ها ۹۸ ۹۴ ۸۹ ۸۷ ۰ ۰ ۰
پلیس +۱۰ ۱۲ ۱۱ ۱۱ ۱۱ ۹ ۱ ۰
پیشخوان ۵۶ ۴۶ ۴۶ ۳۹ ۳۲ ۷ ۰
اماکن متبرکه، مساجد ۷۱ ۶۸ ۶۹ ۶۱ ۶۴ ۳ ۰
پایانه مسافر بری برون شهری ۶ ۵ ۵ ۳ ۳ ۱ ۰
مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۴ ۳ ۴ ۳ ۲ ۱ ۰
بانک ها ۸۷ ۷۷ ۷۷ ۶۵ ۶۷ ۲ ۰
جایگاه های سوخت ۵۰ ۳۶ ۴۰ ۳۳ ۴۴ ۱۰ ۰
زندان ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۰ ۰
آرامستان ها ۵۳ ۵۱ ۵۱ ۳۹ ۳۸ ۱ ۰
پاساژ ۴۵ ۳۵ ۴۱ ۳۲ ۳۷ ۲ ۰
مدارس ۸۵ ۷۸ ۸۰ ۷۶ ۷۴ ۴ ۰
مهدکودک ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۰ ۰
فروشگاه های زنجیره ای ۶۷ ۶۳ ۶۴ ۵۶ ۶۰ ۵ ۰

سوپرمارکت و خواربارفروشی

۱۷۵۱ ۱۴۱۹ ۱۳۷۹ ۱۲۹۴ ۱۳۰۶ ۶۳ ۱۲
نانوایی ها ۵۲۴ ۴۰۶ ۴۰۰ ۳۹۱ ۴۰۳ ۳۳ ۵
رستوران ها ۱۰۴ ۸۴ ۸۶ ۷۸ ۸۳ ۱۰ ۲
بیمارستان و مراکز جراحی محدود ۱۹ ۱۸ ۱۸ ۱۸ ۱۷ ۰ ۰
داروخانه ها ۶۸ ۶۵ ۶۳ ۵۶ ۵۹ ۳ ۰
مطب ها ۳۶ ۳۲ ۳۴ ۳۱ ۲۴ ۶ ۰
صنایع تولیدی و سایر صنایع ۲۹ ۲۸ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۳ ۰
صنایع ساخت و ساز ۸ ۸ ۸ ۷ ۸ ۰ ۰
کشاورزی و دامپروری ۱۰ ۱۰ ۱۰ ۱۰ ۱۰ ۰ ۰
کارگاه ها و صنایع کوچک ۴۰۱ ۳۰۵ ۳۰۲ ۲۸۵ ۳۳۴ ۹۱ ۰
جمع ۳۵۸۸ ۲۹۴۶ ۲۹۱۲ ۲۷۰۸ ۲۷۹۳ ۲۴۶ ۱۹

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha