بازی دوباره اتحادیه اروپا در برابر جنایت صهیونیست ها

لندن - ایرنا - سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تخریب ساختمان‌های متعلق به فلسطینی ها در کرانه باختری را که بخشی از آن سوی کشورهای اروپایی تامین مالی شده غیرقابل قابل قبول خواند، اما در برابر دریافت خسارت از رژیم صهیونیستی سکوت کرد.

به گزارش ایرنا، "پیتر استانو" امروز (پنجشنبه) در جلسه توجیهی با خبرنگاران بیان داشت که مقامات اتحادیه اروپا به طور پیوسته در این رابطه با «شرکای اسرائیلی» در حال رایزنی بوده و خواستار توقف عملیات تخریب در کرانه باختری هستند. او در عین حال اشاره‌ای به حمایت از درخواست خسارت از رژیم صهیونیستی به دلیل تخریب سازه‌هایی که با پول اتحادیه اروپا در اراضی اشغالی احداث شد، نکرد.

سخنگوی "جوسپ بورل" این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگاری مطرح کرد که پرسید: اسرائیل درحالی سازه‌های فلسطینیان در نوار غزه را تخریب می‌کند که هزینه احداث (بخشی از) آن از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تامین شده است. آیا کمیسیون اروپا از درخواست خسارت برای سازه‌های تخریب شده حمایت می‌کند؟

حمایت (محدود) اتحادیه اروپا از فلسطین که شامل کمک‌های بشردوستانه تا ظرفیت سازی و انجام عملیات بنیادی برای تشکیل حکومت دموکراتیک و توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌شود از طرف شماری از کشورهای عضو اتحادیه موسوم به «گروه استراتژی مشترک اروپا در حمایت از فلسطین ۲۰۱۷-۲۰۲۰» تایید و تصویب می شود.

این گروه تاکنون بالغ بر یکصد میلیون یورو برای احداث ساختمان‌های مسکونی و مراکز آموزشی در سرزمین‌های اشغالی هزینه کرده که بر اثر اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

دفتر هماهنگی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی هفته پیش اعلام کرد که اسراییل (رژیم صهیونیستی) از آغاز سال جدید میلادی تاکنون ۱۷۸ ساختمان مسکونی فلسطینیان را در کرانه باختری تخریب یا دستور تخریب آن را صادر کرده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده است: تخریب و مصادره منازل مسکونی فلسطینیان به دست رژیم اسراییل منجر به آوارگی ۲۵۹ نفر از جمله ۱۴۰ کودک شده است.

این گزارش افزوده است: اسزاییل (رژیم صهیونیستی) به تازگی ۹ خانواده شامل ۶۰ نفر از جمله ۳۵ کودک را به دلیل تخریب منازل آن ها در منطقه دره اردن آواره کرده است.

دفتر هماهنگی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی هشدار داده است: زندگی این خانوارها به دلیل سرمای هوا، شیوع کرونا و کوچ اجباریشان در خطر است.

این درحالیست که احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی در سرزمین فلسطین نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

اتحادیه اروپا چندی پیش در گزارشی، نقض مالکیت فلسطینی ها در کرانه باختری و قدس شرقی را نگران کننده و روند رو به افزایش آن را نقض آشکار حقوق بین الملل خواند.

این گزارش تصریح دارد که اقدام های رژیم اسرائیل در زمینه تخریب سازه های ساختمانی فلسطینی ها و مصادره دارایی های آنان بر خلاف تعهدات آنها در زمینه حقوق بین الملل از جمله مقررات حقوق بین المللی بشر دوستانه و به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو است.

گزارش یادشده می‌افزاید که رژیم صهیونیستی با ساخت پی در پی شهرک ها در مناطق اشغالی فلسطین، تلاش قابل توجهی را برای از بین بردن زمینه تشکیل کشور فلسطین و تاسیس «کشور یهود» در این مناطق داشته است.

با این حال اتحادیه اروپا تاکنون اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده و بعید به نظر می‌رسد که برنامه‌ای برای دریافت خسارت‌های مالی ناشی از تحولات کرانه باختری داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha