۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84234059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان برای آزادی اسرای فلسطینی

۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84234059
فراخوان برای آزادی اسرای فلسطینی

تهران- ایرنا- «قدوره فارس» رئیس کمیته زندانیان و اسرای فلسطینی از کشورهای عربی خواست که تلاش های خود را برای آزادی زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی به کار گیرند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم» فارس از کشورها و موسسات عربی درخواست و دعوت شده تا برای آزادی زندانیان فلسطینی سرمایه گذاری کنند، اقدام بشردوستانه ای که هر شخص عربی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش ها برای آزادی زندانیان دربند رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال انجام است، تاکید کرد: هزاران فلسطینی دهه هاست که در زندان های رژیم اسرائیل به سر می برند.

رئیس کمیته اسرا و زندانیان فلسطینی تصریح کرد که دفاع از آرمان فلسطین در تمام مولفه های آن و مقاومت و پایداری شهروندان فلسطینی و عربی در برابر سیاست ها و رویه های اشغالگری اسرائیل لازم است.

به گزارش هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین، شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل فقط در سال ۲۰۲۰ به چهار هزار و ۴۰۰ نفر از جمله ۱۷۰ کودک و ۴۰ زن رسیده است.

این سازمان فلسطینی افزوده است: نظامیان رژیم صهیونیستی طی سال ۲۰۲۰ میلادی چهار هزار ۶۳۴ فلسطینی از جمله ۵۴۳ کودک و ۱۲۸ زن را بازداشت کرده‌اند.

همچنین دادگاه‌های رژیم صهیونیستی طی یک سال، گذشته پنج فلسطینی را به حبس ابد محکوم کردند تا شمار زندانیان که در دادگاه های این رژیم به حبس ابد محکوم شدند به ۵۴۳ نفر برسد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنان اجساد هشت زندانی فلسطینی را که در زندان های این رژیم شهید شدند به خانواده های آنها تحویل نداده است.

شیوع ویروس کرونا زندانیان را در وضعیت دشواری قرار داده است به طوریکه هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرده که ۷۰۰ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی وجود دارند که بیمار هستند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند.

این در حالی است که امیر اوحنا وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، به مقام‌های زندان‌ها دستور داده تا تزریق واکسن کووید – ۱۹ به زندانیان فلسطینی را تا اطلاع ثانونی آغاز نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha