کتاب «فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه‌ای» منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای به اهتمام محمد سلطانی‌فر و گروهی از متخصصان حوزه علوم ارتباطات منتشر شد.

 این کتاب که نخستین کتاب مرجع در حوزه سواد رسانه‌ای است با هدف استانداردسازی واژگان سواد رسانه‌ای به رشته تحریر درآمده است.
 سیده سارا میرقاسمی، ایده‌پرداز اصلی کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه‌ای در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره اهمیت انتشار این کتاب گفت: نیاز ادبیات واحد با ساختار علمی مشخص در حوزه تدریس سواد رسانه‌ای، علت اصلی شکل‌گیری ایده اولیه انتشار کتاب مرجع فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای بود.
وی با بیان اینکه اغلب واژگانی که برای تدریس مهارت‌های سواد رسانه‌ای در کشور استفاده می‌شوند و به کتاب‌ها و مقاله‌های این حوزه راه یافته‌اند ریشه علمی و بین‌المللی ندارند افزود: چندگانگی و اعمال سلیقه شخصی در واژه‌پردازی علوم مختلف و خلق و به کاربردن واژگانی که ریشه علمی ندارند، متخصصان هر حوزه علمی را به خصوص در هنگام پژوهش با مشکلات بزرگ روبرو می‌کند. برای مثال واژه متداول رژیم مصرف رسانه‌ای معادلی در زبان اصلی ندارد و همین امر باعث ایجاد مشکلات عمیقی برای پژوهشگران در روند تحقیقات علمی آنان می‌شود.
میرقاسمی با تاکید بر استقبال اساتید برجسته علوم ارتباطات از انتشار این کتاب، اظهارامیدواری کرد با انتشار کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای از این پس شاهد استانداردسازی در ادبیات سواد رسانه‌ای در کشور باشیم.
کتاب مرجع فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای به قلم محمد سلطانی‌فر، سیده‌سارا میرقاسمی، سیما میربخش، ناصر اسدی و نوید احمدزاده از متخصصان رشته علوم ارتباطات امروز در نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی رونمایی می‌شود.
این کتاب را که تحقیق و نگارش آن بیش از یکسال به طول انجامیده انتشارات پشتیبان، مرجع نشر کتاب‌های سواد رسانه‌ای در کشور بهمن ماه امسال در ۲۲۵ صفحه و قطع رقعی منتشر کرده است و علاقمندان به حوزه سواد رسانه‌ای به خصوص مدرسان این علم می‌توانند به زودی در بازار نشر به آن دسترسی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

سرخط اخبار فرهنگ