آذربایجان‌غربی تا هشت درجه سردتر می‌شود

ارومیه-ایرنا-کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی موجود با فعالیت سامانه بارشی در استان از پنجشنبه دمای هوا به میزان ۲ تا هشت درجه سانتی گراد در استان کاهش خواهد یافت.

مهدی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی از امشب در آذربایجان غربی آغاز می شود و شدت آن روز چهارشنبه است که جنوب و مرکز استان را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: بارش برف و باران برای این سامانه پیش بینی می شود و کولاک برف نیز به علت پیش بینی تندباد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت رخ خواهد داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: اثر مخاطره آبگرفتگی شهری و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، لغزندگی، کولاک برف و کاهش دید در جاده های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن درختان نیز وجود دارد و لازم است تدابیر لازم به کار گرفته شود.

کریمی درباره دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در این مدت، کمترین دمای هوای ارومیه مثبت ۲ درجه سانتی گراد بود و شهرستان سلماس با منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان ‌غربی در هفت روز گذشته هوای ساکن و بدون پدیده ای داشت که موجب افزایش آلاینده های هوا نیز شده است.

این استان با میانگین سالانه ۴۰۰ میلیمتر بارندگی جزو استانهای پر آب کشور است. سردشت با یکهزار میلیمتر پر بارش ترین شهرهای استان آذربایجان غربی است.

بارندگی های سالانه در این منطقه از شهریور اغاز و تا اوایل خرداد ماه ادامه می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha