۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 84230629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین وضعیت مصدومان انفجار گاز در اردبیل

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبر: 84230629
آخرین وضعیت مصدومان انفجار گاز در اردبیل

اردبیل - ایرنا - روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: هم‌اکنون پنج نفر از مصدومان انفجار گاز در یک واحد منزل مسکونی شهر اردبیل در مراکز درمانی بستری بوده و در حال درمان هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ساعت هفت و ۱۰ دقیقه صبح روز گذشته بر اثر نشت و انفجار گاز در یک واحد منزل مسکونی در سه‌راهی دانش در حد فاصل خیابان نائبی و باغمیشه شهر اردبیل، ۲ نفر جان باخته و ۱۵ نفر مجروح شدند.

بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تاکنون ۱۰ نفر از مصدومان این حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند، ۲ نفر از مصدومان در شرایط پایدار و سه نفر دیگر نیز با جراحی لازم در حال درمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فاطمی اردبیل هستند.

بر اساس این گزارش، یک نفر از مصدومان که با سوختگی ۶۰ تا ۷۰ درصد به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شده بود، پس از مداخله اولیه و تامین شرایط پایدار جسمی، برای درمان تخصصی‌تر به مراکز مجهز شهر تبریز در استان آذربایجان‌شرقی اعزام شده است.

دکتر محمد وکیلی ، رئیس بیمارستان فاطمی و پزشک معالج مصدومان این حادثه اعلام کرد: تنها وضعیت یک نفر از مصدومان که دارای پارگی ریه بوده و مشکل تنفسی دارد، به علت وصل به دستگاه ونتیلاتور پایدار نیست و برای پایداری وضعیت وی، مراحل درمان پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، انفجار در ساختمان محل حادثه در پی نشت گاز در طبقه دوم ساختمان چهار طبقه و با فشار دادن آیفون درب واحد رخ داده و افراد فوت شده این حادثه نیز ساکن طبقه سوم بوده‌اند.

مجید محمدغریبانی ، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل روز گذشته اعلام کرد که در این حادثه یک دختر ۱۲ ساله و یک زن ۵۵ ساله جان خود را از دست داده‌اند.

هشت تیم امدادی وعملیاتی جمعیت هلال احمر استان اردبیل متشکل از ۲۵ نفر همراه با یک سگ زنده‌یاب نیز روز گذشته پس از دریافت پیام وقوع این حادثه به عنوان تیم پشتیبان به محل حادثه اعزام کرده و علاوه بر امدادرسانی به آواربرداری محل نیز پرداختند.

در این حادثه علاوه بر تخریب کامل یک ساختمان چهار طبقه محل حادثه، ساختمان سمت راست، چپ و رو به رویی این بنا نیز به صورت جدی تخریب شده و چندین واحد تجاری و مسکونی اطراف نیز آسیب شدید دیده است.

همچنین بر اثر شدت انفجار، تعدادی از خودروهای پارک شده در کوچه منتهی به این ساختمان نیز خسارت دیده و هنوز میزان دقیق خسارت این حادثه برآورد و اعلام نشده است.

روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس کل دادگستری استان اردبیل پس از این حادثه در محل انفجار حاضر شده و دستور پیگیری موضوع را صادر کردند و در پی آن، کارشناسان حوزه برق، گاز و بیمه و کارشناسان قضایی در محل حاضر شده و به جمع‌آوری مستندات و ثبت وضعیت پرداختند.

مسعود امامی‌یگانه ، فرماندار اردبیل نیز با حضور در محل انفجار گاز از جبران بخشی از خسارات توسط بیمه خبر داد و گفت: گزارش خسارات وارد شده انفجار ناشی از نشت گاز توسط کارشناسان آتش‌نشانی تهیه شده و خسارات توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی از رفع مشکل برق و وصل گاز اکثر مشترکان این محله خبر داد و افزود: از لحاظ زیرساختی مشکلات محله برطرف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha