کانون پرورش فکری خوزستان ۷۴ کارگاه فعال آموزش مجازی دارد

اهواز- ایرنا – مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان گفت: ۷۴ کارگاه تخصصی آموزش مجازی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و بستری که این کانون طراحی کرده فعال است.

وحید کیانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کانون سعی کرده ظرفیت و توانمندی‌های  خود را بر بستر فضای مجازی و برخط ادامه دهد افزود: این گارگاه‌ها در فصل‌های مختلف برگزار می‌شده که آمار کارگاه‌های زمستانه تخصصی کانون پرورش فکری خوزستان به لحاظ تعداد، تنوع و کیفیت برگزاری این گارگاه‌ها، جزو استان‌های بالای کشوری قرار گرفت.

وی بیان کرد: در هر فصل یک دوره کارگاه با موضوع فرهنگی ، هنری و ادبی برگزار می‌کنیم که توسط مربیان کانون به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان ارایه می‌شود.

کیانی با بیان اینکه تنوع موضوعات برای فعالیت درحوزه کودک و نوجوان زیاد است گفت: فعالیت‌های کانون در حوزه  ادبی شامل کارگاه آموزش تخصصی شعر ، داستان و نوشتن خلاق می‌باشد که مخاطب زیادی را جذب و شامل مراحل مقدماتی و پیشرفته است.

وی ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی واحد فرهنگی شامل قصه گویی، کتابخوانی و غیره است؛ همچنین کارگاه‌های هنری نیز تعداد و مخاطبان زیادی دارد که شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، طراحی، عروسک سازی، کلاژو نمایش است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان اینکه کارگاه‌های عمومی دیگری نیز علاوه بر کارگاه‌های مجازی آموزش تخصصی زمستانه برگزار می‌شود گفت: عموما هزینه‌ای برای شرکت کننده در کارگاه از افراد دریافت نمی شود واین کارگاه ها بیشتر در حوزه کتاب و فعالیت کتابخانه‌ای در فضای مجازی و برخط در حال انجام است.

وی افزود:کانون پرورش فکری سعی دارد که برای سن نوجوانی تعریف داشته و فعالیت فرهنگی و هنری در نظر بگیرد و این مهم اتفاق افتاده است، لذا این فعالیت‌ها جدی‌تر و حرفه‌ای تر دنبال می‌شود.

کیانی بیان کرد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در خوزستان ۵۴ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار دارد که در مراکز ثابت، مربی متخصص رشته مورد نظر حضور دارد و کارگاه‌های آموزشی را در فضای مجازی  برگزار می‌کند.

وی افزود: هشت واحد سیار کانون پروزشی فکری در خوزستان در روستاهای محروم و کم برخوردار استان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور دارند و با توجه به اینکه خیلی از کودکان به فضای مجازی و سامانه آموزشی کانون دسترسی ندارند تصمیم گرفته شد کانون به سراغ بچه‌ها برود.

کیانی ادامه داد: کتابخانه‌های سیار کانون که تعداد زیادی از روستاها را پوشش داده توانسته برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برای کودکان و نوجوان اجرا کند.

وی خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: به عنوان عضوی از جامعه فرهنگ، هنر و ادبیات توصیه می‌کنم خود را به سلاح خرد، اندیشه و فرهنگ تجهیز کنید و با استفاده از الگوی جذاب اندیشه ورزی و فرهنگ پروری جامعه خود را پیش برده و رابطه خود را با کتاب قطع نکنید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha