۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84228794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد دانشگاهی کردستان بیش از ۲ هزار نفر را به بازار کار متصل کرد

سنندج - ایرنا - مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کردستان گفت: ۲ هزار ۶۰۷ نفر به بازار کار در طرح ملی مشاغل خانگی به بازار کار متصل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سیروان صیدی روز دوشنبه در گفت و گوی خبری با اشاره به اینکه طرح توسعه ملی مشاغل خانگی راهی برای کاهش بیکاری در جامعه است، اظهار داشت: در سال گذشته ۹ استان به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور معرفی شدند که کردستان نیز در جمع این استان‌ها قرار داشت.

وی با بیان اینکه سهمیه کردستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بود، افزود: جهاد دانشگاهی استان با برنامه ریزی های دقیق توانست در مرحله اول این طرح پنج هزار ۵۲۶ نفر متقاضی را در سامانه ثبت نام کنند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان تاکید کرد: جهاد دانشگاهی کردستان پس از ثبت نام متقاضیان این طرح به همراه کارشناسان مجرب این حوزه پالایش های اولیه را انجام و چهار هزار و ۸۰۵ نفر  تایید صلاحیت شدند.

صیدی با بیان اینکه پس از تایید صلاحیت نهایی متقاضیان مشاغل خانگی، تیم مشاوران شغلی متشکل از ۱۱۰ نفر عضو تشکیل شد، تاکید کرد: در ادامه این طرح که توسط جهاددانشگاهی کردستان انجام شد ۲ هزار ۶۰۷ نفر متقاضی به بازار کار متصل شده اند.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در کردستان ضمن اشاره به اینکه اجرای این طرح در استان  باعث به وجود آوردن ۱۰ برند شغلی شد، گفت: در ابتدای این طرح با مطالعات میدانی و کتابخانه‌ای که توسط کارشناسان جهاد دانشگاهی انجام شد ۱۱ رسته  شغلی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه  ۱۴۵ نفر کارآفرین، ۷۵ نفر پیشران در این طرح جهاددانشگاهی را همکاری می‌کنند، اضافه کرد: در بحث اطلاع رسانی این طرح تا کنون ۲۰۵ خبر در رسانه های استان و کشوری اطلاع‌رسانی شده است.

 در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲ خوشه شغلی از جمله شال مرزی و تولید ماسک انجام و در این زمینه نیز ۱۳۸ فروشگاه مجازی برای ارائه محصولات دایرشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha