سه هزار و ۹۳۷ بسته معیشتی  در شازند استان مرکزی توزیع شد

اراک- ایرنا- فرماندار شهرستان شازند گفت:‌ بیش از ۳۰ هزار ماسک و سه هزار و  ۹۳۷ بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون برای حمایت از آسیب دیدگان در این شهرستان توزیع شده است.

»‌حسین رجبی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  قرارگاه شهید سلیمانی متشکل از چهار کمیته با مسئولیت فرماندار در شهرستان شازند تشکیل شده که در این طرح  ۱۶۰ تیم اجرایی و ۸۶ تیم مراقبتی و ۲۰ تیم نظارتی و در مجموع بالغ بر ۲۸۰ نفر فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: با همکاری شبکه بهداشت از ۲ هزار و هشت نفر از شهروندان آزمایش سریع کرونا گرفته شده که نتیجه ۲۴۰ موررد مثبت اعلام شده است.
رجبی با بیان اینکه تا کنون  ۹۶۶ مورد آزمایش PCR (تشخیص عفونت)  نیز انجام شده که ۳۳۶ مورد مثبت بوده است، گفت: ۱۹۴ تیم  به عنوان سفیران سلامت به دستگاه‌های اجرایی اعزام شده و بازدیدهایی را انجام داده‌اند.

فرماندار شهرستان شازند تاکید کرد: اکنون شهرستان شازند در وضعیت زرد قرار دارد و در یک‌هفته اخیر سه نفر بستری و یک‌ فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ اعلام شده است.

وی اظهار داشت:تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ درشهرستان کمتر شده اما نباید اجازه دهیم عادی انگاری و  کمرنگ شدن پروتکل‌های بهداشتی خطر شیوع بیماری را افزایش دهد.
وی گفت:در روزهای پایانی سال مردم باید از حضور در تجمعات، بازار و اماکن تفریحی پرهیز کنند و در راستای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا با مسئولان شهرستان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

حسین رحبی فرماندار شازند

شهرستان شازند به مرکزیت شهری به همین نام در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا ۲۵ بهمن ۹۹ به یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۷۳  نفر و تعداد جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۸۸۳ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha